مدیرکل کمیته امداد استان تهران:

۸۱ هزار خانوار تهرانی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

تهران (پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان تهران بیان اینکه ۸۱ هزار و ۲۸۸ خانوار تحت پوشش این اداره‌کل هستند که به صورت موردی و دائم خدمات دریافت می‌کنند، گفت: ۴۲۶۶ خانوار یک یا چند خدمت دریافت می‌کنند و ۷۷ هزار و ۲۲ خانوار به صورت دائم از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۶۲۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
۸۱ هزار خانوار تهرانی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

سیدابوالفضل پرپنچی، در نشست خبری خود که پیش از ظهر امروز، ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: پویش اطعام مهدوی امسال پنجمین سال برگزاری خود را تجربه کرد که در روز میلاد امام زمان (عج) آغاز شد که در همین راستا در سال جاری ۳۵۰ آشپزخانه مهدوی فعال شده است. در سال گذشته ۳ میلیون پرس غذا و ۲۳۰ هزار سبد کالا ذیل پویش اطعام مهدوی در بین مددجویان توزیع شد که حدود ۴۵۰ میلیارد تومان میزان کمک خیران به این طرح بود. ان‌شالله سعی داریم این اقدامات با افزایش ۳۰ درصدی در کل استان انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۸۱ هزار و ۲۸۸ خانوار تحت پوشش این اداره‌کل هستند که به صورت موردی و دائم خدمات دریافت می‌کنند، گفت: ۴۲۶۶ خانوار یک یا چند خدمت دریافت می‌کنند و ۷۷ هزار و ۲۲ خانوار به صورت دائم از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: عمده مشکل خانواده‌ها در سبد هزینه‌ای موضوع مستأجران است که حدود ۳۳ هزار مستأجر تحت پوشش قرار گرفته‌اند و ۲۱ هزار و ۷۳۶ مورد اجاره و ودیعه مسکن کمک شده است. همچنین ۷۵۰۰ مورد کمک در زمینه تأمین لوازم ضروری منزل صورت گرفته است.

وی در خصوص فرانشیز و خدمات درمانی عنوان کرد: ۷۳ هزار و ۲۷۳ مورد کمک هزینه فرانشیز پرداخت شده است و ۳۰۱۶ بیمار صعب‌العلاج نیز کمک مالی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در رابطه با اشتغال و خودکفایی مددجویان نیز یادآور شد: طی ۱۱ ماهه اخیر، ۱۱ هزار و ۱۷۷ وام اشتغال دریافت کردند و ۱۰ هزار و ۷۵ فرصت شغلی نیز فراهم شد. همچنین ۲۵۲۵ نفر از راهبری شغلی و ۱۰ هزار و ۸۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای استفاده کرده اند. به لطف خدا امسال نیز برای ۳۰۹۴ نفر نیز جشن خودکفایی گرفته شد.

پرپنجی درخصوص فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه مسکن خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۶۳ مورد خرید ساختمان و ۱۲۲۳ مورد تعمیرات ساختمانی انجام شده است.

وی در رابطه با تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان تهران نیز گفت: ۲۱ هزار و ۹۰۵ نفر تحت پوشش قرار دارند، همچنین تعداد دانشجو و طلبه تحت پوشش نیز هزار و ۲۲۵ نفر است که ارزش خدماتی پرداخت شده به این افراد، معادل ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود درباره خدمات مشاوره‌ای تصریح کرد: ۱۸ هزار و ۳۹۴ مورد خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است و ۱۹ هزار و ۸۹ مددجو از برنامه آموزش خانواده نیز استفاده کرده‌اند. همچنین توزیع ۲۱ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش‌آموزان و همچنین توزیع ۲۱ هزار بسته برای استان‌های معین مانند سیستان بلوچستان خراسان جنوبی و … صورت گرفته است.

وی در ادامه از برگزاری دوره آموزشی طرح یاس و شرکت ۹۱۰ نفر دختر مجرد ۲۵ تا ۴۰ سال در این دوره با همکاری هلال احمر خبر داد و پس از آن به بحث ایتام و محسنین تحت پوشش پرداخت و گفت: ۲۷ هزار و ۹۹ نفر تحت پوشش هستند و ۷۷ هزار و ۹۰۲ حامی داریم. تاکنون حامیان در بحث اکرام ۳۱۶ میلیارد تومان کمک کردند.

پرپنچی ادامه داد: ۲۴۱ هزار و ۹۳۰ صندوق خانگی متوسط و اماکن داریم که صدقات نقد حدود ۷۱ میلیارد تومان و زکات و کفارات حدود ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران با بیان اینکه درآمد مبتنی بر نیاز ۳۱۱ میلیارد تومان بوده است، افزود: در مجموع میزان درآمد مشارکت‌های مردمی طی امسال ۲ هزار و ۶۳۵ میلیارد تومان بوده و همچنین ۷۲ خانه امداد در سطح استان راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه با اشاره به صندوق امداد ولایت تصریح کرد: ۱۵ هزار و ۶۵۴ مورد وام کارگشایی پرداخت شده و پرداخت ۲۵۶ وام خرید مسکن و ۵۰۰ وام دانشجویی و ۲۱۷۲ وام اشتغال صورت گرفته است. همچنین ۲۱ اردوی جهادی برگزار شده و خدمات حقوقی و معاضدت حقوقی ۴۵۳ مورد ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه از تجلیل از مددکاران بیمارستانی خبر داد و گفت: برای استان‌های کمتر برخورداری که معین آنها هستیم اقداماتی انجام می‌دهیم. به طور مثال در سیل سیستان و بلوچستان، ۱.۵ میلیارد تومان به صورت نقدی، ۹۰۰ دست پوشاک و ۵۰۰۰ جفت کفش برای سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن خانواده زندانیان گفت: ۲۷۹۰ خانوار زندانی نیز تحت پوشش ما هستند و از زندانیانی که از زندان خارج می‌شوند حمایت‌های پس از خروج انجام می‌شود. کارگروه آسیب‌های اجتماعی برای ما تکالیفی را مشخص کرده و ما افرادی که به لحاظ نیازمندی با مشکل مواجه هستند را تحت پوشش قرار می‌دهیم که به محض اعلام و معرفی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۴۵۸ مورد حامی خارج از کشور وجود دارند و از ۴۰۳۲ یتیم حمایت می‌کنند، عنوان کرد:حدود ۸۰ درصد تحت پوشش ما زن سرپرست خانوار هستند و از این ۸۰ درصد زنان سرپرست خانوار جوان هستند. ۱۵ درصد خانوارهای تحت پوشش روستایی هستند و ۳۱ درصد خانوارهای تحت پوشش ما سالمند هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار