معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

طرح آزمایشی «نوهمسران» در سمنان و قم اجرا می‌شود

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت برای اینکه خانواده پایداری داشته باشیم طرحی با عنوان «نوهمسران» مصوب و از سوی دولت ابلاغ شد که در استان‌های قم و سمنان قرار است به صورت آزمایشی اجرا شود و مشاور همراه از آغاز زندگی تا چهار سال زندگی با زوجین همراه خواهد بود

کد مطلب: ۱۴۶۰۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح آزمایشی «نوهمسران» در سمنان و قم اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، انسیه خزعلی، در طی سفری که به استان مازندران داشت بیان کرد: دیدار با مردم مازندران، بررسی مصوبات سفر قبلی و نشست با جمعیت‌های مختلف بانوان از اهداف سفر به مازندران بوده است. بانوان در صحنه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، ورزشی و سایر شاهد حضور پررنگ‌شان در جامعه هستیم که در انتخابات هم این حضور را پررنگ‌تر خواهیم دید.

وی گفت: در دولت سیزدهم تلاش شده بانوان جایگاه خود را پیدا کنند، بسیاری از جایگاه‌هایی که از آنان سلب شده بود مانند مشاوره در دستگاه‌های اجرایی، تلاش بر این است خانواده نیز در همه برنامه‌ها به صورت جدی‌تر دیده شود. بیکاری در استان مازندران در حوزه بانوان از ۱۷ به ۱۴ درصد رسید، امیدواریم این روند با کاهش بیشتری در استان دنبال شود.

وی اضافه کرد: مساله کاهش طلاق و افزایش جمعیت در استان‌های مازندران و گیلان باید با سرمایه‌گذاری ویژه‌تری پیگیری شود که امیدواریم با رشد ازدواج و کاهش طلاق شاهد وضعیت خوبی در این حوزه باشیم. یکی از کارهای خوب در دولت سیزدهم این بوده یک درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به بخش زنان و خانواده اختصاص پیدا کرده و مسائل خانواده به صورت ویژه دیده شده است. مسائل مرتبط با خانواده در ۹ کارگروه در حال پیاده‌سازی در استان‌های کشور است که امیدواریم در استان مازندران هم اجرایی شود.

معاون رییس جمهور گفت: برای اینکه خانواده پایداری داشته باشیم طرحی با عنوان «نوهمسران» مصوب و از سوی دولت ابلاغ شد که در استان‌های قم و سمنان قرار است به صورت آزمایشی اجرا شود و مشاور همراه از آغاز زندگی تا چهار سال زندگی با زوجین همراه خواهد بود. بانوان مشارکت خوبی در صحنه انتخابات دارند، بخشی انتخاب‌شوندگان هستند که یک‌هزار و ۷۰۰ نفر در سراسر کشور کاندیدا شدند و بخش دیگر انتخاب‌کنندگان هستند که نیمی از جمعیت ما را تشکیل می‌دهند و می‌توانند در بحث انتخابات تاثیرگذار باشند. همیشه به‌عنوان نمونه ارزشمند کار و تلاش از بانوان استان‌های شمالی یاد کردیم که امیدواریم این تلاش در بخش‌های گوناگون نمود یابد تا مشکلات و چالش‌ها در عرصه جامعه با همراهی بانوان حل شود. خانم‌ها محور خانه و فرهنگ‌ساز هستند که امیدواریم نقش خود را به‌ خوبی در جامعه ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار