وزیر آموزش و پرورش در دیدار با اعضای تیم ملی والیبال دانش‌‌آموزی:

۵ دهکده ورزشی در کشور برای دانش‌آموزان احداث می‌شود

سفر کربلا، هدیه معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به اعضای تیم ملی والیبال دانش‌‌آموزی

تهران (پانا) - دیدار صمیمی وزیر آموزش و پرورش با قهرمانان رقابت‌های جهانی والیبال دانش‌‌آموزی صربستان ۲۰۲۴ ظهر امروز در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
۵ دهکده ورزشی در کشور برای دانش‌آموزان احداث می‌شود

رضامراد صحرایی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به دانش‌‌آموزان و افتخارآفرینان کشورمان گفت: لذت خلق افتخار در دوره نوجوانی گوارای وجودتان باد. امیدوارم که شیرینی این حماسه‌سازی گوارای وجودتان باشد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از اعضای کادر فنی و تبریک روز معلم گفت: این پیروزی تقدیم به همه معلمان شما باشد که در شکل‌گیری شخصیت شما تاثیرگذار بوده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های پیوسته ما در آموزش و پرورش، رسیدگی ویژه به سلامت جسمی دانش‌آموزان است، افزود: سلامت جسم و بدن مهم است. برای یادگیری عمیق، برای نقش آفرینی دقیق مهم است. در نتیجه از وظایف ماست که در ساحت زیستی و بدنی کمک کنیم. یکی از آرزوهای من این است که هر روز حداقل یک ساعت دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند‌ و این را حتما دنبال می‌کنیم. 

صحرایی با تاکید بر اینکه ایثار، ازخودگذشتگی، همفکری و کار گروهی و مشارکت را دانش‌‌آموزان در ورزش از هم یاد می‌گیرند، گفت: سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه تربیت‌بدنی است. مفتخرم به اینکه در این دولت ۲‌۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: قانونی تصویب شده و در آستانه اجراست و آن هم جذب نخبگان و استعدادهای مختلف در دانشگاه فرهنگیان است. ما اگر می‌خواهیم نسل‌مان را درست تربیت کنیم باید بهترین بچه‌ها را معلم کنیم. ارزش همت و اراده از ثروت و مکنت بیشتر است. آدم‌های بزرگ بیشتر از امکانات‌شان، از همت‌شان به جایی رسیده‌اند. 

صحرایی داشتن اعتماد به نفس اعضای تیم ملی والیبال دانش‌‌آموزی ایران را در حالی‌که جو رقابت‌ها کاملا علیه کشورمان بوده است، یک فاکتور خیلی مهم برشمرد و گفت: شما در مقابل تیم‌های اروپایی بازی کردید. اینکه این‌قدر اعتماد به نفس داشتید و کار خودتان را کردید، ارزشش از کاپ و مدال بیشتر است. 

وی خطاب به مسئولان ورزش کشور تاکید کرد: اگر می‌خواهید تیم قوی درست کنید به مدرسه‌ها بیایید. بهترین‌ها در مدرسه هستند.

صحرایی با بیان اینکه به‌زودی در این دولت فضاهای ورزشی جامع تاسیس خواهیم کرد، گفت: ۵ دهکده جامع ورزشی احداث خواهد شد.

در ادامه این دیدار از سوی وزیر آموزش و پرورش از دانش‌آموزان قدردانی شد و از سوی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یک سفر کربلا به آن‌ها هدیه داده شد.

صادق ستاری‌فرد نیز در این دیدار خطاب به وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تیم ملی والیبال دانش‌‌آموزی جمهوری اسلامی ایران و به تعبیر حضرتعالی شیربچه‌‌های ایران حضور پرقدرتی در مسابقات بین‌المللی داشتند و قهرمان شدند، گفت: شما حمایت خیلی خوبی از ورزش دانش‌‌آموزی داشته‌اید و انشالله در دوران شما بتوانیم دوران طلایی ورزش دانش‌آموزی را رقم بزنیم و پشتوانه خوبی را برای ورزش قهرمانی کشورمان رقم‌ بزنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ما از اقدام وزیر محترم برای جذب نخبگان دانش‌آموزی در حوزه‌های مختلف در دانشگاه فرهنگیان تشکر می‌کنیم و انشاءالله اعضای تیم ملی والیبال نیز از این امکان بهره‌مند خواهند شد. 

حسین بابویی، رئیس فدراسیون ورزش دانش‌‌آموزی نیز در این دیدار با بیان اینکه ۱۲ دانش‌‌آموز عضو تیم بودند که ۸ نفر آن‌ها برای اولین بار از کشور خارج می‌شدند، گفت: اما این دانش‌آموزان با غیرت بازی کردند و گل کاشتند. 

آرش صادقیانی نیز در این دیدار گفت: باعث افتخار بنده بود که مجموعه‌ای را مدیریت کردم که با تمام وجود پای کار بودند.

سرمربی تیم ملی والیبال دانش‌‌آموزی کشورمان افزود: خیلی کشورها در این مسابقات به‌گونه‌ای علیه تیم ملی کشورمان بودند اما ما با قهرمانی ثابت کردیم ایرانی بر حق است و خدا با ماست. خدا را شاکریم که توانستیم در این وضعیت پرچم جمهوری اسلامی ایران را طنین انداز کنیم. 

صادقیانی ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان افزود: معلمی افتخار ماست و امیدواریم به این رسالت هم در بخش آموزشی و هم تربیتی به خوبی جامه عمل بپوشانیم. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار