معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در رویداد دختران ایران:

هیچ آیین و کشوری به اندازه اسلام به زن اهمیت نداده است؛ ضرورت روایت صحیح از جایگاه زن در اسلام برای دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز در جنگ روایت‌ها هستیم، تاکید کرد برنده آن کسی است که روایت درست و صحیح را با استفاده از ابزار هنر و اطلاعات دقیق تاریخی و واقعی برای دانش‌آموزان ارائه دهد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
هیچ آیین و کشوری به اندازه اسلام به زن اهمیت نداده است؛ ضرورت روایت صحیح از جایگاه زن در اسلام برای دانش‌آموزان

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی صبح امروز در رویداد «دختران ایران» که به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در محل اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: رویداد دختران ایران اتفاق بسیار مهمی است که با هدف روایتگری صحیحی از وضعیت زن و دختر در اسلام و ایران شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: امروز در جنگ روایت‌ها هستیم. برنده آن کسی است که روایت درست و صحیح را با استفاده از ابزار هنر و اطلاعات دقیق تاریخی و واقعی برای دانش‌آموزان ارائه دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: رویداد دختران ایران از دو جهت بسیار اهمیت دارد. اولا از ظرفیت و بستر هنر به خوبی استفاده کرده است و دوما از تاریخ به عنوان یک مسأله بسیار مهم در این روایت‌گری به خوبی استفاده کرده و این قطعا می‌تواند یک واقعیت و یک اتفاق بسیار مهمی را جلوی پای دانش‌‌آموزان ما قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورثانی با بیان اینکه امیدوارم با توسل و اخلاص، این رویداد بتواند مثمر ثمر باشد، اضافه کرد: باید روایت صحیحی از زن در اسلام داشته باشیم. از سیری که اسلام طی کرد در دورانی که زن را زنده به گور می‌کردند. هیچ آیین و کشور و مرامی به اندازه اسلام به زن اهمیت نداده است. این روایت‌گری  صحیح امروز بر عهده من و شماست.

وی گفت: «رویداد دختران ایران» بزرگترین اتفاقی را که می‌خواهد رقم بزند این است که روایت صحیحی از یک دختر ایرانی را ارائه دهد. امروز این رویداد میخواهد به دختر من و شما بگوید که دختر ما کجا بود، اسلام و ایران چه عزتی به او داده‌اند و الان کجا ایستاده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار