مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد؛

برپایی بزرگترین محفل دانش‌آموزی انس با قرآن ‌همزمان در 20 هزار مدرسه ایران و 10 کشور دنیا

ثواب ‌تلاوت آیات در این محافل ‌به روح دانش‌آموزان غزه تقدیم خواهند شد

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برپایی بزرگترین محفل دانش‌آموزی انس با قرآن کریم به‌صورت همزمان در 20 هزار مدرسه کشورمان و در 10 کشور دیگر خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۶۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برپایی بزرگترین محفل دانش‌آموزی انس با قرآن ‌همزمان در 20 هزار مدرسه ایران و 10 کشور دنیا

میکائیل باقری صبح امروز در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر سیما درباره برگزاری بزرگترین محفل انس با قرآن کریم دانش‌آموزی جهان اسلام اظهار کرد: امسال یک ماه رمضان ویژه را سپری کردیم و آن هم اینکه همه نهادهای کشور حول یک عملیات مشترک و هم‌افزا متحد شدند و یک عملیاتی را تحت عنوان زندگی‌ با آیه‌ها رقم زدند. از ابتدای ماه رمضان هر روز ‌ملت شریف ایران به‌ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان با الفاظ و معانی یک آیه آشنا شدند.

وی ادامه داد: امروز‌ بزرگترین محفل دانش‌آموزی انس با قرآن کریم جهان اسلام همزمان در 20 هزار مدرسه کشور، مساجد، محلات و بقاع متبرکه و در 10 کشور برگزار می‌شود، دانش‌آموزان عزیز پشت رحل قرآن می‌نشینند و آیاتی را تلاوت می‌کنند و ثواب این تلاوت را به روح دانش‌آموزان غزه تقدیم خواهند کرد. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: این محفل به صورت همزمان در 20 هزار مدرسه کشور از ساعت 9 صبح امروز آغاز شده است. ضمن اینکه در طول این هفته 15 هزار مدرسه دیگر نیز به‌صورت متناوب این محفل را یا برگزار کرده‌اند یا انشالله برگزار خواهند کرد. ‌32 محفل متمرکز در مراکز 32 استان در حال برگزاری است. در تهران این مراسم به صورت متمرکز در مسجد قرآن و عترت در تهرانسر و در شهرری در حال انجام است و در مراکز استان‌ها نیز محفل متمرکز با جمعیت بالای 500 دانش‌آموزان در حال برگزاری است. 

باقری گفت: امسال دومین سال شکل‌گیری این محفل است، سال گذشته برای اولین بار این اتفاق افتاد. ما وقتی برکات این کار را و استقبال آن را در سایر کشورها دیدیم تشویق شدیم که امسال با شکل دیگری کار را انجام دهیم. تغییر این برنامه در امسال نیز همین حرکت هم‌افزاست. امروز که روز بیست و هشتم ماه مبارک است و آیه بیست‌وهشتم سوره حشر مورد توجه است. 

پیش‌بینی حضور 3 میلیون دانش‌آموز در محافل انس با قرآن

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که بیش از 3 میلیون دانش‌آموز در این محافل حضور خواهند داشت. این تعداد دانش‌آموز با الفاظ و معانی این آیه نیز آشنا خواهند شد و از لسان ائمه محترم جمعه، معلمان و دانش‌آموزانی که در مسابقات تفسیر حضور داشتند و به‌عنوان تفسیرگو در مدارس معرفی شده‌اند، مفاهیم این آیه نیز بیان خواهد شد و دانش‌آموزان عزیز با مفاهیم این آیه آشنا خواهند شد. 

باقری به دستاوردهای محفل سال گذشته اشاره کرد و گفت: حضرت آقا فرمودند قهرمانان قرآنی را تکریم کنید تا قرآن رواج پیدا کند و قرآن عزیز باشد. یکی از اهداف این موضوع، معرفی قهرمانان قرآنی و قله‌سازی از این‌هاست. وقتی ما 20 هزار محفل برگزار می‌کنیم اگر در هر محفل 2 دانش‌آموز تلاوت کنند یعنی 40 هزار قاری و حافظ دانش‌آموزی به جامعه معرفی می‌شوند. وقتی دانش‌آموزان می‌بینند که هم‌سن و سالان خودشان با این عظمت و زیبایی تلاوت می‌کنند، خود باعث بازشدن مسیری برای این عزیزان خواهد شد. سال گذشته چون این مراسم با اهانت‌هایی در سراسر جهان به ساحت مقدس قرآن همراه بود برگزاری این محفل در آن زمان یک بازتاب بسیار گسترده‌ای داشت و پاسخی بود از سوی کودکان و نوجوانان به آن یاوه‌گویانی که به ساحت مقدس قرآن اهانت می‌کنند. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: چون اُفق کشورهای دیگر با اُفق کشورمان متفاوت است برخی کشورها این محفل را روز گذشته برگزار کردند، برخی امروز در ساعات مختلف برگزار خواهند کرد. طبق اطلاعات دریافتی تا الان، حدود 10 ‌کشور از جمله کشورهای هندوستان، پاکستان، افغانستان، عراق، ‌سوئد و سنگال ‌و ... برگزار کرده‌اند و قطعا تا فردا هم ادامه خواهد داشت.

وی گفت: ما یک چارچوب مشخص را طراحی و شیوه‌نامه مخصوص این مراسم را نیز برای کشورهای دیگر ارسال کرده‌ایم. آ‌ن‌ها نیز محافل خود را با همان شکل و شمایلی که ما در کشورمان برگزار می‌کنیم، برگزار می‌کنند و کرده‌اند. نقش‌آفرینی عمده این محافل در کشورهای دیگر نیز دانش‌آموزان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار