مدیرکل اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد:

اعلام جزئیات مشارکت فرهنگیان و دانش‌آموزان در ‌طرح قرآنی مسطورا‌

تهران (پانا) - مدیرکل اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش جزئیات نحوه مشارکت فرهنگیان و دانش‌آموزان در طرح قرآنی مسطورا را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات مشارکت فرهنگیان و دانش‌آموزان در ‌طرح قرآنی مسطورا‌

میکائیل باقری در نشست خبری عملیات هم‌افزایی قرآنی ماه مبارک رمضان بیان کرد: آموزش و پرورش با داشتن ۵۰ میلیون مخاطب مستقیم و غیرمستقیم از دستگاه‌های مهم و اثرگذار در طرح هم‌افزا محسوب می‌شود و این اولین بار است که همه دستگاه‌ها، نهادهای قرآنی دولتی و غیردولتی و... دور هم جمع شدند و قرار هست کار گروهی انجام دهند.

وی با بیان این‌که آموزش و پرورش با داشتن چنین ظرفیتی، مهم‌ترین دستگاه این طرح محسوب می‌شود، گفت: مقام عالی وزارت آموزش و پرورش درخصوص انجام این فعالیت به صورت مکتوب و شفاهی تاکید کردند به اینکه این فعالیت به‌عنوان فعالیت محوری، اولویت‌دار وزارت آموزش و پرورش در ایام پیش‌رو خواهد بود و به همه معاونین‌شان تاکید کردند. امشب نیز وبیناری با مدیران کل استان‌ها خواهند داشت و این تاکید را به آنان نیز ابلاغ خواهند کرد که با داشتن این دستور ما موظف هستیم در این میدان سربازی کنیم.

برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت طرح مسطورا برای فرهنگیان در ایام ماه مبارک رمضان

باقری به بیان نحوه شرکت فرهنگیان و دانش‌آموزان در این عملیات قرآنی‌ پرداخت و گفت: نقشه راهی برای هر دو گروه تعریف شده که البته در این میان مشارکت اولیا نیز مهم هست. برای فرهنگیان دوره‌های ضمن خدمت یا آموزش کوتاه مدت مهم است که با دانشگاه فرهنگیان که مرکز ضمن خدمت آموزش و پرورش است، هماهنگ شده و دوره ۳۰ روزه‌ طراحی شده که در این دوره آیات سی‌گانه‌ به‌عنوان محتوا به صورت مکتوب در اختیار فرهنگیان در سامانه مربوطه قرار خواهد گرفت. البته محتوای افزوده‌ای که تولید شده در فضای مجازی در اختیار معلمان قرار خواهد گرفت و معلمان در آزمون‌های فرآیندی و نهایی حضور پیدا می‌کنند و اگر حد نصاب امتیاز و نمره را کسب کنند، گواهی ضمن خدمت برایشان صادر می‌شود.

مدیر کل اداره قرآن، عترت و نماز در ادامه اظهار کرد:‌ برای بخش دانش‌آموزان نیز شبکه شاد را داریم که کانال مستورا در آن‌جا راه‌‌اندازی شده و تبلیغات این کانال در سایر کانال‌های پرجمعیت آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت تا دانش‌آموزان با اشتیاق خودشان وارد کانال شوند.

وی در ادامه گفت: در کانال مسطورا همه تولیدات مکتوب و رسانه‌ای طرح منتشر خواهد شد. از طرفی اطلاع‌رسانی‌های خودمان و دعوت دانش‌آموزان به حضور در این طرح، در کانال‌های مختلف شبکه شاد انجام خواهد شد.

سامانه نورینو، بستری برای شرکت دانش‌آموزان در طرح مسطورا

باقری بستر دیگر شرکت در طرح مسطورا را سامانه نورینو بیان کرد و ادامه داد: سامانه جامع پرورشی که اغلب دانش‌آموزان به واسطه حضور در فعالیت‌های پرورشی مدارس، در  آن حضور دارند، مسیر ارتباطی و تعاملی ما با دانش‌آموزان جهت ثبت‌نام، دریافت محتوای مکتوب و برگزاری آزمون‌ها، بخش نورینو سامانه جامع پرورشی خواهد بود که از روز گذشته نماد مسطورا در سامانه جامع پرورشی درج شده و  هر دانش‌آموز می‌تواند وارد این بخش شود و ثبت‌نام کند و پس از آن محتوای مکتوب را دریافت کند.

مدیرکل اداره قرآن، عترت و نماز افزود: در این سامانه آزمون‌های فرآیندی در قالب‌های گوناگون برگزار خواهد شد و حداقل هفتگی از بین دانش‌آموزانی که در این فرآیند حضور دارند و نمره بالا کسب می‌کنند، به قید قرعه جوایز داده می‌شود. 

عدم توزیع پیک نوروزی در ایام عید 1403؛ دانش‌آموزان در طرح مسطورا مشارکت کنند

وی با اشاره به توجیه مدیران مدارس متوسطه اول و دوم نسبت به اطلاع‌رسانی طرح مسطورا به دانش‌آموزان، گفت: در سال‌های گذشته در ایام عید به دانش‌آموزان دبستانی پیک بهاری و پیک نوروزی داده می‌شد اما در ایام عید امسال پیک بهاری نیست و دانش‌آموزان در کانال 9 میلیونی شبکه شاد عضو هستند و با همت معاونت آموزش ابتدایی تولید محتوای 20 آیه از ۳۰ آیه اصلی که منطبق با سلایق و نیاز دانش‌آموزان دبستانی هست با ادبیات کودکانه و جذاب در سامانه تبلیغات ایجاد شده و در ایام تعطیلات و ماه رمضان منتشر خواهد شد. 

باقری گفت: انشالله به همت دبیرخانه هم‌افزا و وزارت آموزش و پرورش هم به مدارس برتر و هم به معلمان، مدیران و دانش‌آموزان فعال و منتخبی که با مفاهیم قرآن آشنا شدند، جوایزی اهدا خواهد شد.

در محتوای این طرح از کتاب اندیشه اسلامی در قرآن کریم که از منظر مقام معظم رهبری است، استفاده شده و 27 هزار و 300 معلم قرآنی در حال تربیت در دوره‌های تربیت معلم طرح مستورا هستند. در روند اجرای این طرح، سه هزار و 326 موسسه قرآنی، 6 هزار و 425 خانه قرآن در حال انجام وظیفه هستند.

در فضاهای مختلف نیز با زبان ساده و جذاب، تولیداتی به مردم ارائه خواهد شد که برخی از این تولیدات شامل بیلبوردها، تیزر، موشن، پوسترهای مفهومی، قرائت قرآن جوانان و نوجوانان، اینفوگرافی و روزنامه‌نگاری‌ها، نماهنگ‌ها و... هستند.

همچنین صدا و سیما به صورت جدی در این طرح همکاری کرده‌ است. از سوی دیگر تصمیماتی برای فضای عمومی شهرها اخذ شده و نیروهای مردمی، استان‌ها و شهرستان‌ها پیگیر تغییر نمای شهرشان هستند. در فضای مجازی نیز با آغاز این طرح در شبکه‌های مختلف داخلی، لایو، مسابقات ساعتی آنلاین و آفلاین و... در فضای دو سایت (زندگی با آیه‌ها) و (مسطورا) قابل مشاهده خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار