معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش:

برنامه هفتم ‌راهی تحولی ‌برای کشور در حوزه آموزش‌و‌پرورش باز خواهد کرد

تهران (پانا) - معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش برنامه هفتم توسعه را راهی تحولی برای کشور در حوزه آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۴۶۱۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه هفتم ‌راهی تحولی ‌برای کشور در حوزه آموزش‌و‌پرورش باز خواهد کرد

قاسم احمدی لاشکی ‌در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه به اسم برنامه هفتم پیشرفت تبدیل شده، اظهار کرد: «تاکنون در 6 برنامه‌ای که گذرانده‌ایم، به اندازه برنامه هفتم پیشرفت، آموزش و پرورش دیده نشده است. از مواد 88 تا 92 برنامه هفتم پیشرفت مربوط به آموزش و پرورش است. از بحث ساماندهی نیروی انسانی که مهم‌ترین دغدغه است تا بحث توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس رسیدگی شده‌ است؛ مثل اینکه باید به مثابه یک امر ملی به آموزش و پرورش نگاه شود و همه دستگاه‌ها موظف‌اند به آموزش و پرورش خدمات ارائه دهند.»

وی ادامه داد:‌ «موضوعات دیگری در بحث کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش مطرح شده و در جدول ابتدای ماده 88 این برنامه آمده که ما به‌ازای چند دانش‌آموز باید یک معلم داشته باشیم؟ که این مسئله در ابتدایی، متوسطه اول و دوم یک نمای بسیار باانگیزه و امیدبخشی داده است.»

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در پایان بیان کرد: «اگر بشود این موضوعات را عملیاتی کرد و به مرحله اجرا رساند، می‌توان گفت برنامه هفتم پیشرفت راهی تحولی را برای کشور در حوزه آموزش و پرورش باز خواهد کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار