رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی منصوب شد؛

ضرورت برنامه‌ریزی جدی دانشگاه‌های تربیت معلم و پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش در موضوع هوش مصنوعی

تهران (پانا) - آیین تکریم جمال‌الدین مهدی‌نژاد سرپرست دانشگاه شهیدرجایی و معارفه علی پورکمالی رئیس این دانشگاه با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۰۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت برنامه‌ریزی جدی دانشگاه‌های تربیت معلم و پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش در موضوع هوش مصنوعی

رضامراد صحرایی در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه‌های ماموریت‌گرا مانند قلب سیستم کار می‌کنند؛ تصریح کرد: این پرسش مطرح می‌شود که ویژگی متمایزکننده دانشگاه‌های فرهنگیان و شهیدرجایی از سایر دانشگاه‌ها چیست؟

وی خاطرنشان کرد: ارائه دروس‌دانش عمومی، تخصصی در دانشگاه‌های دیگر هم اجرا می‌شود اما انحصار ارائه دروس مربوط به دانش محتوا معلمی و فنون معلمی (pck) فقط برای دانشگاه‌های تربیت معلم است‌ و تمام اجزای دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی باید محیطی فراهم کنند که دانشجومعلمانشان عالم و معلم شوند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دانشگاه شهیدرجایی ماموریت خود را در محل عملیات و برنامه‌ریزی برای بیش از ۱۰ هزار هنرستان که وظیفه تربیت نیروی ماهر کشور را دارد، بداند و برای تحقق اهداف آموزش و پرورش تلاش کند.

وی وظیفه دانشگاه‌های تربیت معلم را پشتیبانی از آموزش و پرورش برای حرکت در مرزهای دانش دانست و افزود: آموزش‌های نوین پساکرونا تجربه فوق‌العاده سخت اما ارزشمند در استفاده از فضای مجازی برای آموزش به ما داد و ما چقدر از این فرصت استفاده کردیم؟ کرونا ثابت کرد معلم نباید فقط منتقل کننده دانش باشد. معلم باید پروردگاری کند نه فقط آموزگاری.

صحرایی در ادامه گفت: حرکت در جهت آموزش صلاحیت حرفه‌ای معلمی؛ توانمندسازی نیروی انسانی آموزش و پرورش و تقویت هنرستان‌ها و کار علمی در پژوهشسراهای دانش آموزی؛ بازآرایی درونی و بیرونی در جهت تحقق اهداف دانشگاه؛ پیگیری دغدغه‌ها و انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه‌های تربیت معلم؛ بروزرسانی برنامه درسی مطابق نیاز هنرستان‌ها در دوره پیش رو جدی‌تر دنبال شود.

وزیر آموزش و پرورش با تبیین مقتضیات روز دنیا، بر رشد سریع علم اشاره کرد و افزود: دنیای علم اکنون، استفاده مطلوب از هوش مصنوعی می‌کند، باید ۲ دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان و پژوهشکده وزارت آموزش و پرورش در این خصوص برنامه و اقدامات مطلوب داشته باشند.

در این مراسم؛ ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات سرپرست سابق دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی؛ حکم انتصاب علی پورکمالی به عنوان رئیس دانشگاه به وی اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار