سد قیزقلعه‌سی، پل دوستی ایران و آذربایجان را مستحکم‌تر می‌کند

تبریز (پانا) - روابط ایران و آذربایجان با افتتاح سد «قیزقلعه‌سی» خداآفرین، مستحکم‌تر می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۷۵۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
سد قیزقلعه‌سی، پل دوستی ایران و آذربایجان را مستحکم‌تر می‌کند

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی برای افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» خداآفرین در آذربایجان شرقی وارد فرودگاه بین‌المللی تبریز شد. رئیس‌جمهوری کشورمان به اتفاق الهام علی‌اف (رئیس‌جمهوری آذربایجان) طرح مشترک سد قیز قلعه‌سی را امروز افتتاح می‌کنند.

این افتتاح بعد از تنش‌های ایجاد شده بین 2 کشور در حالی صورت می‌گیرد که نشان‌دهنده دیپلماسی فعال و موفق دولت سیزدهم است. افتتاح سد قیز قلعه‌سی، نمادی از شروع دوره جدیدی از روابط ایران و آذربایجان است. شروعی که می‌تواند در ابتدا به افتتاح سفارت آذربایجان در مکان جدید و باز شدن مرزهای جدید 2 کشور بیانجامد و حضور دوباره تاجران، گردشگران و زائران آذربایجانی را شاهد باشیم.

همچنین ممکن است در آینده‌ای نزدیک به افتتاح کریدور ارس نیز بیانجامد که نقش مهمی در توسعه راه‌های ارتباطی جهانی و قرار گرفتن ایران در مسیر ارتباطی شرق به غرب باشد. بعد از آزادی مرزهای مشترک ایران و آذربایجان، امکان بهره‌برداری از این سدها بین ایران و آذربایجان فراهم شد و حال بعد از گذشت ۴ سال از آزادی قره‌باغ، سد قیز قلعه‌سی آماده افتتاح است.

در این ۴ سال، عوامل متعددی به‌ویژه فتنه‌انگیزی رژیم صهیونیستی مانع از افتتاح این سد شد و خسارات زیادی بر اقتصاد منطقه وارد آورد. می‌توان این افتتاح را نتیجه موفق عملیات وعده‌ صادق نیز دانست.

حجم مخزن این سد ۶۲ میلیون مترمکعب است.

افتتاح یک طرح دیگر در تبریز توسط آیت‌الله رئیسی نیز وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار