مدیر عامل سازمان ربع رشیدی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری در دانش‌آموزان و حمایت از استعداد‌های برتر در نمایشگاه رینوفست سال جاری

تبریز( پانا) - مدیر عامل سازمان ربع رشیدی استان از حمایت همه جانبه این سازمان از دانش آموزان مستعد و پژوهشسراهای سطح استان با هدف ارتقای سطح نمایشگاه و دانش آموزان فناور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری در دانش‌آموزان و حمایت از استعداد‌های برتر در نمایشگاه رینوفست سال جاری

رضا کریملو در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در محل تالار معلم تبریز گفت: سال قبل بر اساس پیشنهاد دکتر فلاح، مشاور  محترم وقت در سازمان ربع رشیدی براساس ظرفیت هایی که  در دوره دانش آموزی بود نمایشگاه نوآوری و فناوری رینوفست در تبریز برگزار شد و این یک اتفاق ماندگار در سطح شهر تبریز و در سطح کشور بود.

وی در ادامه اذعان کرد: بیش از ۷۰۰۰ نفر شرکت کننده در دوره اول این مسابقات داشتیم و تعداد ۱۵۰۰ نفر از اعضای این خانواده بزرگ دانش‌آموزان بودند.

وی افزود: بر اساس انگیزه، شور و نشاطی که از طرف دانش آموزان دریافت کردیم دبیر خانه رینوفست را در سازمان ربع رشیدی تشکیل دادیم و قرار است دوره دوم این نمایشگاه در شهر تبریز به زودی برگزار شود و امسال علاوه بر دانش آموزان، در خدمت معلمین و مربیان و مدارسی که سال قبل نتوانستند شرکت کنند، باشیم.

کریملو در ادامه به نحوه برگزاری این رویداد در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال این رویداد در سه مرحله و به صورت سلسله رویدادی برگزار می‌شود و جامعه مخاطبان این رویداد شامل دانش‌آموزان، معلمان، مربیان و موسسات آموزشی می‌باشد و این بستر برای موسسات آموزشی نیز فراهم شده است تا توانمندی و دستاوردهای خود را در حوزه نوآوری و فناوری نمایش دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه زمان احتمالی برگزاری رینوفست ۲۰۲۴ مهرماه خواهد بود، اظهار کرد: امسال، خدمات و امتیازات ویژه‌ای برای دانش‌آموزان و موسسات آموزشی جهت تقویت حضور خروجی محور بودن رویداد در نظر گرفته شده و بخش تخصصی نیز اضافه شده است.

وی در ادامه افزود: تلاشمان این است که امسال شور و نشاط و بار علمی و فناوری را پر رنگ‌تر کنیم.

کریملو در پایان به اهداف مدنظر برای برگزاری دوره دوم نمایشگاه ربع رشیدی در سال جدید اشاره کرد و گفت: از جمله اهدافی که امسال برای برگزاری این دوره از نمایشگاه رینوفست در نظر  گرفتیم، ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری در دانش آموزان ،شناسایی و پرورش استعداد های برتر در حوزه علم و فناوری و آماده سازی بستری برای تبادل ایده بین  معلمان و متخصصان و دانش آموزان است.

دانش آموز خبرنگار : اسرا بابائی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار