مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

ارتقای سطح علم و فناوری دانش‌آموزان هدف برگزاری نمایشگاه رینوفست است

حمایت همه جانبه سازمان ربع رشیدی استان از استعداد های برتر و پژوهشسرای های مناطق استان

تبریز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان از حمایت‌های همه جانبه آموزش و پرورش از طرح های فناورانه جشنواره رینوفست با هدف ارتقا بخشی به سطح علمی دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سطح علم و فناوری دانش‌آموزان هدف برگزاری نمایشگاه رینوفست است

مسعود سعادتی در نشست با اصحاب رسانه استان آذربایجان شرقی گفت: آموزش و پرورش مطلق به ۸۵ میلیون نفر است و تشکیل دهنده‌ی آینده کشور و آینده‌ی فرزندان این مرز و بوم است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت به نوآوری، کارآفرینی و خلاقیت نیز در کنار سایر ویژگی‌های یادگیری تاکید شده است و ما تلاش داریم تا این بستر را خارج از کلاس درس و آموزش رسمی و در بستر فوق برنامه ایجاد نماییم و برگزاری جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی و ایجاد مدارس خلاق نیز در همین راستا انجام می‌شود.‌

سعادتی در ادامه از استقبال هزار و‌ ۴۵۰ دانش‌آموز از رویداد فناوری و نوآوری رینوفست در سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به پایه‌گذاری این رویداد طی سال گذشته، امسال آموزش و پرورش تلاش می‌نماید ظرفیت را برای جامعه ۷۳۳ هزار نفری دانش‌آموزی استان و جامعه بزرگ دانش‌آموزی کشور مهیا نماید. این رویداد با اهداف آموزش و پرورش هم راستا بوده و گامی بنیادین در راستای تحقیق اهداف عالیه نظام آموزشی است.

سعادتی در ادامه ضمن اشاره به آثار علمی، تربیتی و آموزشی برپایی رویدادهای فناوری و نوآوری، گفت: ما به رینوفست توجه ویژه‌ای داریم و خود را موظف می‌دانیم تا از طرح‌های فناورانه دانش‌آموزان حمایت کنیم؛ چرا که امیدواریم روزی برسد که این جشنواره به رویدادی بین‌المللی تبدیل شود تا با استفاده از این فرصت ضمن تقویت نقاط قوت، نقاط ضعف را نیز شناسایی کرده و جهت برطرف کردن آنها برنامه‌ریزی کنیم و لذا شهر تبریز نیز با توجه به ظرفیت‌ها و سابقه خود این قابلیت را دارد که میزبان رویدادهای ملی و بین‌المللی شود.

وی در ادامه با اشاره به آمار سال قبل این نمایشگاه گفت: ۱۵۰۰ دانش آموز مستقیما به عنوان شرکت کننده در مسابقه شرکت کرده بودند و حدود ۸۰۰۰ نفر از دانش آموزان نیز به عنوان بازدید کننده در نمایشگاه حضور یافته بودند و یک اردوی علمی برای نوجوانان بود.

سعادتی در ادامه به اهداف مدنظر برای دوره بعدی این نمایشگاه در سال جدید اشاره کرد و افزود: امسال هدف ما این است که تلاش کنیم مجموع ثبت نام کنندگان و بینندگان را تا ۵۰ هزار نفر افزایش دهیم.

وی در ادامه اذعان کرد : ما همه جانبه از دانش آموزان نخبه حمایت خواهیم کرد چرا این دانش آموزان آینده کشورمان را رقم خواهند زد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در پژوهشسراهای مدارس نواحی و مناطق متعدد استان، گفت: خوشبختانه پس از برگزاری جشنواره رینوفست در سال گذشته شاهد فعال شدن تعدادی از پژوهش‌سراهای غیر فعال در استانمان بودیم و همچنین تعداد طرح‌های ارائه شده توسط برخی از مناطق کم برخوردار استان مانند منطقه نظر کهریزی چشمگیر بود و این اتفاق، رویدادی امیدبخش برای دادن انگیزه و ایجاد خلاقیت در بین دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم به شمار می‌آید و این موارد نشان دهنده ثمربخش بودن این نمایشگاه برای دانش آموزان و معلمان است.

سعادتی بیان کرد: در سال گذشته به تمامی دانش‌آموزان شرکت کننده در این رویداد گواهی شرکت در دوره و به نفرات برتر جوایز ارزشمندی اهدا شد و امسال نیز برنامه‌های متفاوتی اجرا خواهد شد‌.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از ماموریت های آموزش و پرورش، انجام دیپلماسی علمی است و این افتخار بزرگی است که در کشورمان میزبان دانش آموزان نخبه ی کشور های همسایه  باشیم.

در ادامه نشست تفاهمنامه‌ همکاری مابین اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و سازمان ربع رشیدی با هدف برگزاری جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی و ترویج نوآوری فناوری و خلاقیت میان جامعه میلیونی دانش آموزان، منعقد شد.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار