معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی:

تداوم و دقت در معرفی رشته‌‎های شغلی، مسیر هدایت تحصیلی را هموارتر می‌کند

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: معرفی رشته‌های شغلی مرتبط با رشته‌های تحصیلی نظری و فنی‌وحرفه‌ای در بحث هدایت تحصیلی ضرورت داشته و باید کارشناسی‌شده اقدام شود.

لینک کوتاه کپی شد
تداوم و دقت در معرفی رشته‌‎های شغلی، مسیر هدایت تحصیلی را هموارتر می‌کند

در آستانه هفته معرفی مشاغل، جلسه‌ای ظهر امروز (دوم اردیبهشت) در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذرباین شرقی برگزار شد که پناه‌علی حسین‌زاده (معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل) در این خصوص گفت: معرفی شغل‌های مرتبط با رشته‌های مختلف تحصیلی از همه ابعاد مهم است.

حسین‌زاده افزود: از هر دوره سنی، انتظاری است که در دوره نوجوانی انتظار داریم به هویت منسجم دست یابد و در جوانی، اشتغال و ازدواج است که مسیر را هموار می‌کند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان را به این مهم باید سوق دهیم که رشته مناسبی انتخاب کنند تا مسیر آینده آن‌ها خوب باشد.

عاشور اکرمی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: رویکرد هدایت تحصیلی بر اساس علایق و نیاز کشور است و دانش‌آموز می‌خواهد آزادانه انتخاب رشته کند و هفته معرفی مشاغل، مکمل برنامه‌های هدایت تحصیلی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با پیشنهاد این موضوع که هنرستان‌های شاخص، محل بازدید دانش‌آموزان پایه نهم باشد، خاطرنشان کرد: این بازدیدها باید با آمادگی کامل و زیرساخت‌های لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: مسیر نمایشگاه می‌تواند مجازی و حضوری باشد و تولیدات هنرستان‌ها عرضه شود و در خصوص معرفی مشاغل و هدایت تحصیلی، توجیه والدین نیز مهم است.

اکرمی به رویکرد توزیع متوازن نیز اشاره کرد و گفت: در معرفی مشاغل مرتبط با رشته‌ها باید به توازن رشته‌های انتخابی دانش‌آموزان نیز توجه شود.

طیبه معرفت، رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز گفت: معرفی مشاغل در مدارس و خصوصا با همکاری نهادهای دیگر، کمک شایانی در روند تصمیم‌گیری و موفقیت‌های مسیر تحصیلی و شغلی آنان دارد.

معرفت افزود: جهت آشناسازی دانش‌آموزان با شغل‌های جامعه، برنامه‌های مختلفی در قالب نمایشگاه، خدمات مشاوره‌ای و کارگاه‌های آموزشی و بازدید از مراکز مختلف صورت خواهد گرفت.

دانش‌آموزخبرنگار: محمدامین کریم‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار