نکته کلیدی در پرورش خلاق، از‌همدیگرآموزی است/ خلاقیت‌ها باید تکثیر شوند‌

مراغه (پانا) - «از‌همدیگرآموزی نکته کلیدی در پرورش خلاق» عنوان مهمی بود که در همایش توانمند‌سازی مربیان کودکستان‌ها در شهرستان مراغه مطرح شد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
 نکته کلیدی در پرورش خلاق، از‌همدیگرآموزی است/ خلاقیت‌ها باید تکثیر شوند‌

علیرضا اکبری در اولین همایش پرورش خلاق برای توانمند‌سازی مربیان کودکستان‌ها به میزبانی مراغه گفت: اولیا نباید انتظار داشته باشند که چون کودکستان هست می‌تواند استعداد کودکان آنها را به صورت کامل و جامع کشف و شناسایی کند و قطعا این مهم حمایت خانواده‌ها را می‌طلبند.

معاون آموزش ابتدایی استان با تاکید بر اینکه اولیا و مربیان توانمند و خلاق، کودک خلاق پرورش می‌دهند، افزود: باید به یکدیگر انگیزه بدهیم برای پیدا کردن راه‌های خلاقانه بیشتر که دنیای ما سرتاسر از این خلاقیت‌ها شود.

در این همایش که به عنوان اولین همایش پرورش خلاق برای توانمند‌سازی مربیان کودکستان‌ها و پرورش کودکان با روش‌های جدید و خلاق  برگزار شد حسین اکبریان نیز گفت: اولیا و مربیان یک سرمایه ارزشمند هستند و فرزندان آن‌ها بهترین نعمت برایشان است که برای پرورش و شکوفایی استعداد کودکانشان باید حمایت‌های لازم را انجام دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مراغه افزود: کار بچه‌ها کشف شهود است باید کشف کنند و نمی‌توان چیزی را به اجبار به آنها آموخت. اگر بچه‌ها به چرایی‌ها  و چیستی‌‌ها جواب بدهند ذهنیت آنها پرورش پیدا می‌کند‌.

وی تاکید کرد: امروزه بازی‌های کودکان سرشار از خشونت و رقابت شده و بچه‌ها در یک بازی از خراب کردن قلعه‌ها یا کشتن سربازان لذت میبرند. بازی‌های بومی و محلی از یاد برده شده و کمتر به آن پرداخته می‌شود.

اکبریان گفت: مربیان عزیز بازی‌های بومی و محلی که یک فرهنگ و گنجینه است را در میان کودکان ترویج دهند.

 دبیر علمی همایش نیز گفت: خلاقیت فرصتی است برای دیده شدن کسانی که خاموش در حال انجام سند هستند.

وی ادامه داد: اگر روایت نکنیم روایتمان می‌کنند. برخی ‌ضعف‌ها را روایت می‌کنند ولی باید معمولا پیشرفت‌ها را روایت کنند تا انگیزه بیشتری برای پیشرفت حاصل شود.

وی تاکید کرد: از همدیگر آموزی یک نکته کلیدی است و خلاقیت‌ها باید تکثیر شوند‌. همایش حاضر شروع کارگاه گفتمان‌سازی و تحول‌آفرینی است که این همایش در سال‌های آتی هم ادامه خواهد داشت‌.

در پایان برنامه نمایش خلاق و دیدنی توسط  نو آموزان پیش دبستانی اجرا و تندیس و لوح تقدیر به برگزیدگان همایش پرورش خلاق اهدا شد.

دانش آموز خبرنگار: محدثه گوهری

خبرنگار : محدثه گوهری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار