مادران و دختران الگوهای اولیه و پایدارتر فرزندان در هر خانواده هستند

شیراز(پانا) _دوره های تربیت مربی و طرح توانمند سازی دختران با حضور 90 نفر از مربیان مدارس دخترانه شبانه روزی و حاشیه شهر شیراز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۱۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مادران و دختران الگوهای اولیه و پایدارتر فرزندان در هر خانواده هستند

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس در جمع مربیان شرکت کننده در دوره تربیت مربی طرح توانمند سازی دختران مدارس شبانه روزی و حاشیه شهر شیراز ، با تاکید بر نقش تربیتی زنان و دختران جامعه در تربیت فرزندان گفت: زنان و دختران خانواده در شکل گیری چهارچوب های ذهنی و شخصیتی فرزندان و تربیت و پرورش آنها نقش تعیین کننده ای دارند.

بهزاد نوروزی چگینی با اشاره به برخی از توصیه های دین مبین اسلام در خصوص نقش و جایگاه محوری زنان و مادران در تعلیم و تربیت فرزندان افزود: از آنجا که از نظر اجتماعی تقریبا 50 درصد جمعیت جامعه را زنان و دختران تشکیل می دهند بنابراین نمی توان برای آنان نقشی قائل نشده و این بخش از جامعه را نادیده گرفت و در عین حال انتظار داشته باشیم که جامعه به سوی پیشرفت ، توسعه و تعالی حرکت کند.

او با بیان اینکه مادران و دختران الگوهای اولیه و پایدارتر فرزندان در هر خانواده هستند ادامه داد : از نظر برخی از روانشناسان زمانی افراد می توانند انتخابهای بهتری در زندگی داشته باشند که دانش و آگاهی بیشتری نسبت به مسائل پیرامون خود داشته باشند و این دانش و آگاهی آنان را در همه ابعاد زندگی و مقابله با چالش ها ، مسائل و مشکلات زندگی توانمند تر می سازد.

نوروزی با تاکید بر اینکه عصر امروز عصر تکنولوژی و ارتباطات است گفت: امروز دو گسل مهارت آموزی و تکنولوژی در کل دنیا به نوعی آموزش و پرورش را تهدید می کنند لذا برای مقابله با این تهدیدها و دچار نشدن افراد جامعه به انواع آسیبهای اجتماعی باید تلاش کنیم تا از طریق چابک سازی نظام آموزشی و تهیه محتواهای مناسب به موقع فراگیران و جامعه هدف آموزش و پرورش را تعلیم دهیم.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: دورهای توانمند سازی از جمله آموزشهای اصیل و محوری هستند که باید مورد توجه بسیار قرار گیرند تا از این طریق برای جامعه افرادی توانمند و مهارت محور تربیت شوند و آسیبهای اجتماعی و فرهنگی دنیای امروز نتواند افراد جامعه را تهدید کند.

بهزاد نوروزی چگینی تاکید کرد: این آموزشها باید به گونه ای باشند که طبق نظر اکثر متخصصان تعلیم و تربیت مداوم و تاثیر گذار بوده و به گونه ای نباشد که پس از آن فراگیران در جامعه به حال خود رها شوند ،بلکه از طریق ارائه بسته های حمایتی و محتواهای آموزشی مناسب این زمینه فراهم گردد تا به طور مداوم در حال فراگیری و تحت آموزش باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار