سفیر جدید ایران در مجارستان با شهردار یزد دیدار کرد

یزد (پانا) - در دیدار سفیر جدید ایران در مجارستان با شهردار یزد بر لزوم گسترش همکاری ها در زمینه گردشگری و فرهنگی تاکید شد.

کد مطلب: ۹۷۴۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد

شهردار یزد در این نشست به تشریح برنامه های همکاری شهر میراث جهانی یزد با مجارستان در چارچوب قرارداد خواهرخواندگی بین دو شهر یزد و یاسپرین پرداخت و خواستار گسترش و تقویت همکاری در زمینه های مختلف گردشگری، علمی، تبادلات فرهنگی و همچنین سایر حوزه های مشترک با سایر شهرهای کشور مجارستان شد.

عزیزی با اشاره به ثبت جهانی یزد در یونسکو، بر لزوم استفاده از ظرفیت های به وجود آمده و همچنین ماموریت ها و اهداف متصور شده جهت ایجاد ارتباط مناسب با کشورها و شهرهایی که می تواند برای شناساندن شهر یزد به سایر ملل مؤثر باشد تاکید کرد.

حمید عارفی سفیر ایران در مجارستان نیز در این نشست به روابط دیرینه دو کشور اشاره کرد و با تاکید بر اراده سیاسی مقامات دو کشور جهت توسعه روابط در حوزه های مختلف، افزود: ایران و مجارستان از ریشه های مشترک برخوردار بوده به طوری که آثار و نمودهای فرهنگ ایرانی در تاریخ، ادبیات و هنر مجارستان مشهود است.

وی تصرح کرد: یکی از برنامه ها و اولویت های سفارت ایران برقراری ارتباط بین مردم دو کشور است که در این راستا موضوع گردشگری و فراهم ساختن زمینه بازدید مردم مجارستان از ایران از اهمیت خاصی برخوردار است.
در این نشست که حمید رضا سالک مسئول نمایندگی وزارت خارجه در یزد و سید حسین آزادی عضو شورا و رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد نیز حضور داشتند، در خصوص پیگیری روند خواهرخواندگی دو شهر یزد و یاسپرین و موارد قابل پیگیری ذکر شده در تفاهم نامه فی مابین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار