با هدف بررسی چالش ها و فرصت های دستگاه تعلیم و تربیت استان انجام شد:

حضور معاونین آموزش و پرورش خراسان رضوی در شهرستان های قطب شهید مدرس

مشهد (پانا*)- معاونین اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با هدف بررسی چالش ها و فرصت های دستگاه تعلیم و تربیت استان در شهرستان های قطب شهید مدرس حضور یافتند و از نزدیک مسائل آموزشی و پرورشی را مورد بررسی قرار دادند.

کد مطلب: ۹۷۴۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور معاونین آموزش و پرورش خراسان رضوی در شهرستان های قطب شهید مدرس

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس شهرستان کوهسرخ گفت: امروز در سطح جهانی عدالت آموزشی و پرورشی از کیفیت کلاس ها مشخص می شود و این کیفیت بخشی به معنی تغییر رفتار مطلوب و پایدار در دانش آموزان است.

وی افزود: باید در کنار انتقاد راه حل نیز ارائه شود و هر مسئول در هر جایگاهی و حتی با وجود کمبود منابع باید مجموعه خود را یک گام به جلو هدایت کند.

حقیقی تصریح کرد: ضمن اینکه در بسیاری از موارد تکرار پایه ممکن است سبب ترک تحصیل دانش آموزان شود اما بر جلوگیری از تکرار پایه تاکید خاصی نداریم بلکه تاکید بر شناسایی دلایل تکرار پایه و جلوگیری از بروز این دلایل است.

همچنین علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس شهرستان بجستان گفت: مدیر آموزشگاه، نبض تپنده و تنظیم کننده فعالیت های آموزشگاه است و فعالیت های قرآنی، فرهنگی و پرورشی باید به دل مدارس راه پیدا کند.

وی همچنین خطاب به مربیان پرورشی گفت: امروز نیاز داریم فعالیت های پرورشی در دل مدارس و کف مدارس پیگیری شود و باور ما این است که افتخار ما تعداد مقام هایمان در برنامه های کشوری نیست بلکه افزایش انتفاع دانش آموزان از برنامه های کف مدرسه برای ما اولویت بیشتری دارد.

مالک اشرفی افزود: لازم است تعامل و ارتباط با حوزه های مختلف ادارات آموزش و پرورش خصوصا با مدیران مدارس ایجاد شود و این ارتباط به بهترین نحو و دوستانه باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه خطاب به مشاوران مدارس گفت: خوشبختانه ارتباط تنگاتنگی بین اداره مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی وجود دارد و لازم است علاوه بر توانمند سازی در حوزه آسیب های اجتماعی در بخش مداخله درمانی نیز ورود و هزینه نماییم.

وی در پایان در خصوص فعالیت های قرآنی مدارس گفت: این فعالیت ها باید به دل مدارس برده شود. نهضت حفظ جزء سی قرآن کریم را امسال نیز با جدیت پیگیری خواهیم نمود چرا که تجربه ثابت کرده دانش آموزانی که در فعالیت های قرآنی دخیل هستند بسیار کمتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند.

همچنین ایرج سعادتمند معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس شهرستان بردسکن مهم ترین مشکلات آموزش و پرورش استان را کمبود منابع مالی اعلام کرد و گفت: اگرچه استان در مهرماه امسال 17 هزار معلم کمبود داشت ولی از طرق مختلف از جمله دانشگاه فرهنگیان، ماده 28، حق التدریس، خرید خدمات، سرباز معلم و سهمیه استخدام جدید این کمبود مرتفع شد ولی برای سال آینده پیش بینی می کنیم که آموزش و پرورش استان 23 هزار معلم کمبود داشته باشد که باید از هم اکنون تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی افزود: تعداد 92 هزار نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش خراسان رضوی مشغول به خدمت هستند و در حال حاضر هیچ کمبودی نداریم.

سعادتمند جایگاه شهرستان بردسکن را در حوزه پرورشی و آموزشی مطلوب بیان کرد و عنوان کرد: تعداد 49 پژوهش سرای دانش آموزی در سطح استان وجود دارد که هریک در حوزه های مختلف از جمله فیزیک و نجوم قطب کشور هستند و حائز رتبه های کشوری در حوزه آزمایشگاهی و پژوهشی می باشیم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان به کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی در برخی از مدارس استان اشاره کرد و گفت: همه ساله در استان چهار درصد رشد جمعیت دانش آموزی داریم و علی رغم مشکلات مالی، امکانات و تجهیزات خوبی توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص داده می شود ولی با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی این امکانات کفاف و پاسخ گوی نیاز دانش آموزان نیست و همه ساله این معضل در مدارس استان به عینه دیده می شود.

قابل ذکر است حسین شادکام معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در حاشیه سفر به قطب شهید مدرس در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان گناباد حاضر شد و گفت: کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گرو اجابت و رضایت مندی دیگران از سیستم می باشد.

حضور در مزار شهدای گمنام شهرستان و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدای دفاع مقدس، حضور در مرقد علامه بهلول، بازدید از جشن زعفران هنرستان رسالت، بازدید از مدرسه پویا دبیرستان محمودیه، بازدید از هنرستان فدک، بازدید استخر و اردوگاه شهر کاخک از دیگر برنامه های سفر معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به شهرستان گناباد بود.

همچنین رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس شهرستان خلیل آباد گفت: اجرای سند تحول بنیادین مهمترین رسالت دستگاه تعلیم و تربیت است و این سند بالادستی بر تعلیم و تربیت تمام ساحتی تاکید دارد و هدف آن رساندن دانش آموز به مراتبی از حیات طیبه می باشد.

وی همچنین با حضور در دبیرستان دخترانه حضرت معصومه (س) شهرستان خلیل آباد در جمع دانش آموزان پایه دوازدهم این دبیرستان حاضر شد و در جمع آن ها شرط موفقیت دانش آموزان در آزمون سراسری را اعتماد به نفس و خودباوری دانست که این مهم از طریق تمرکز بر کتب درسی و فاصله نگرفتن از محیط مدرسه محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار