رئیس سازمان پژوهش: مدرسه تأثیرگذارترین نهاد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از مدرسه، حوزه و دانشگاه به عنوان سه نهاد تأثیر گذار در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نام برد و تاکید کرد در این میان تأثیرگذاری مدرسه از همه بیشتر است.

کد مطلب: ۹۶۴۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان پژوهش: مدرسه تأثیرگذارترین نهاد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، علی ذو علم صبح امروز در اجلاس رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که در سالن امام علی(ع) مجتمع فرهنگی غدیر بیرجند برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم نوعی احتجاج با دوستان، دشمنان و منافقان به انقلاب است که دشمنان و منافقان را مأیوس ساخته و برای دوستان انقلاب امید آفرین است.

او تربیت صحیح را نتیجه تعمیق ارتباط با خدا، خلق خدا و تفکر در جهان هستی دانست و گفت: مدارس باید برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب سه اصل مهم خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی را مورد توجه قرار دهند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ترسیم و اقامه توحید به عنوان یک جهانبینی، مسیر حرکت و نقشه راه است، افزود: این بیانیه در واقع راه تعامل و نحوه گفتگو با جوانان را به ما آموزش می‌دهد.

او از مدارس ایران و خراسان جنوبی به عنوان مروج خودسازی و الگوی تمدن اسلامی ایرانی یاد کرد و ادامه داد: منظور از خودسازی، خودسازی اخلاقی صرف و ریاضت‌طلبی نیست بلکه خودسازی در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی جسمی و اخلاقی مد نظر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، تقویت روحیه خودباوری در در دانش‌آموزان و در عرصه‌های مختلف را لازمه تمدن‌ساز کردن مدارس دانست و گفت: احساس تعلق خاطر دانش‌آموز و تقویت الفت و دوستی بین اولیای مدرسه و دانش‌آموزان نشانه عملکرد درست و موفق مدارس در تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی است.

علی ذوعلم تبیین نگاه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم برای دانش‌آموزان جوان و نوجوان را رسالت دیگر مدارس در تحقق این بیانیه برشمرد و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب به درستی و با ظرافت خاصی تاروپود شش ساحت سند تحول را با هم درآمیخته و جوانان را در مسیر رشد، سعادت و کمال هدایت می‌کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، از مدرسه به عنوان مهم‌ترین رکن خودسازی دانش‌آموزان یاد کرد و گفت: چنانچه بیانیه گام دوم انقلاب در 110 هزار مدرسه کشور به درستی تبیین شود گفتمان تمدن نوین اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی بر پایه شریعت ناب محمدی بیش از پیش در جهان طنین انداز می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که بیان گام دوم یک اندیشه و تفکر در گفتمان انقلاب اسلامی است که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، خاطر نشان کرد: بیانیه گام دوم سند توسعه 40 ساله دوم انقلاب اسلامی ایران است. تفکر و اندیشه‌ای که هرگز کهنه نمی‌شود و غبار فراموشی نمی‌گیرد.

او تبیین سند تحول و بیانیه گام دوم را به عنوان مبدأ حرکت را رسالت دیگر مدارس دانست و از مدیران، معلمان و پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی مدارس خواست تا با تأسی از بیانیه گام دوم و بر اساس سند تحول بنیادین نقشه راهی برای مدرسه خود تعریف کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار