جلسه ی شورای مسکن آذربایجان شرقی برگزار شد؛

تکمیل ۴۴۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری

تبریز(پانا) - ابوالقاسم سلطانی در جلسه شورای مسکن استان گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی در راستای جمع بندی پرونده‌های مساکن مهر باقی مانده استان تا پایان سال جاری است.

کد مطلب: ۹۶۳۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل ۴۴۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری

سلطانی به احداث سه باب مدرسه در شهر جدید سهند که از اعتبارات بودجه سال ۹۸ در نظر گرفته شده بود اشاره کرد و گفت: یک مدرسه با ۷۵ درصد پیشرفت و ۲ مدرسه دیگر نیز با ۲۵ درصد پیشرفت در حال اجرا هستند .

در این جلسه مقرر شد طرح های بالای ۸۰ درصد تا پایان آذرماه و طرح های بالای ۶۰ درصد تا پایان اسفند ماه به اتمام برسد.

ابوالقاسم سلطانی تصریح کرد: ۹۶ هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان شرقی احداث شده است.

وی افزود: قرار بود شرکت عمران شهر جدید سهند احداث تصفیه خانه فاضلاب مرحله ۴ را که از مصوبات جلسات قبلی بود تا سیزدهم مرداد ۹۸ با تأمین سهم آورده اولیه خود (نقدی یا غیرنقدی)انجام دهد و شرکت آب و فاضلاب نیز برای ادامه عملیات اجرایی و تامین اعتبارات مربوطه تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

اما طبق اعلام شرکت آب و فاضلاب استان مراحل تملک زمین تصفیه خانه انجام شده ولی به علت تخصیص نیافتن اعتبارات از سوی شرکت عمران شهر جدید سهند امکان آغاز فعالیت‌های اجرایی مقدور نشده است.

وی با اشاره به وجود بیش از 5400 واحد مسکن مهر باقی مانده در استان، اظهار کرد: این تعداد در شهرهای جدید، شهرهای بالای 25 هزار و زیر 25 هزار جمعیت وجود دارد.

سلطانی افزود: 983 واحد نیز مربوط به تعاونی‌های مشکل دار است که طی جلسه امروز، گزارش کاملی از سوی نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارائه و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

اسحقی نژاد،مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در ادامه ی شورای مسکن گفت:4400واحد مسکن مهر استان تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

اسحقی نژاد خاطر نشان کرد: بر این اساس، مساکن مهر بالای 80درصد تا پایان آذرماه و پروژه‌های بالای 60 درصد تا پایان اسفندماه تکمیل می‌شوند.

در ادامه گفت: ۵ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر استان نیمه تمام باقی مانده است که ۴۴۰۰ واحد تا پایان اسفند و یک هزار واحد نیز تا پایان نیمه اول سال ۹۹ به اتمام خواهد رسید

مهدی اسحقی نژاد اظهار کرد: از سال ۹۰ تا ۹۵ متوسط رشد سالانه جمعیت در استان ۰٫۹۷ درصد است.

وی با اشاره به تعداد واحد های مسکونی در استان، گفت: در سال ۱۳۵۵، ۳۸۸ هزار و ۹۵ واحد، در سال ۱۳۶۵، ۵۱۴ هزار و ۱۱۳ واحد، سال ۱۳۷۵، ۵۹۹ هزار و ۲۵۶ واحد، در سال ۱۳۸۵، ۷۹۹ هزار و ۶۰۱ واحد، در سال ۱۳۹۰، یک میلیون و ۲۱۴ هزار واحد و سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی در استان وجود داشت.

اسحقی نژاد با بیان این‌که متوسط افزایش تعداد واحدهای مسکونی در دوره سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۹۵، ۱۹ هزار و ۲۷۶ واحد مسکونی است، گفت: متوسط سالانه افزایش تعداد واحدهای در دوره سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۵، ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد، در سال های ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۵، هشت هزار و ۵۰۰ واحد، در سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۵، ۲۰ هزار و ۵۰ واحد، در سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰، ۴۴ هزار و ۳۶۰ واحد و در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ تعداد ۲۷ هزار و ۷۵۵ واحد مسکونی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار