در گردهمایی موسسان مدارس و مراکز غیردولتی جدیدالتاسیس استان زنجان تاکید شد:

نظارت مستمر بر اجرای قوانین و مقررات در کلیه مدارس و مراکز غیردولتی

زنجان (پانا) - جلسه هم اندیشی و کارگاه آموزشی موسسان و مدیران مدارس و مراکز پیش دبستانی غیردولتی جدیدالتاسیس استان زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۲۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
نظارت مستمر بر اجرای قوانین و مقررات در کلیه مدارس و مراکز غیردولتی

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی در جلسه هم اندیشی و گردهمایی مدیران و موسسان مدارس و مراکز پیش دبستانی غیردولتی گفت: توسعه مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش به عنوان مهمترین برنامه محوری دستگاه تعلیم و تربیت استان پیگیری می شود.

وی حرکت مدارس غیردولتی در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را ضروری دانست و افزود:این مدارس با جدیت و مطابق قوانین و مقررات توسط کلیه واحدهای مختلف اداری مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرند و انتظار می رود کلیه موسسان نسبت به اجرای دقیق و کامل قوانین و مقررات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی افزود: از تمامی ظرفیت های قانونی برای حمایت از توسعه مدارس و مراکز غیردولتی استفاده می کنیم و در عین حال انتظار داریم موسسان این مدارس و مراکز نیز قانون و قانون مداری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

بیات با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ضرورت اجرای تمامی برنامه ها و فعالیت ها در مدارس با در نظر داشتن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرده افزود: تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مشارکت فعال مردم در این نهاد تاثیرگذار امکان پذیر است.

وی مشارکت مردم در آموزش و پرورش را برای تربیت صحیح دانش آموزان ضروری دانسته اظهار داشت : باید زمینه ای فراهم ساخت تا همه اولیا حضور فعال در مدرسه داشته باشند تا بتوان آموزش و پرورش مطلوب و مناسبی برای آینده سازان ایران اسلامی فراهم نمود.

بیات افزود : کیفیت آموزشی مهمترین خواسته اولیا از همه مدارس بویژه مدارس غیردولتی است که در این زمینه ضروری است مدیران محترم این مدارس با استفاده از آخرین یافته های حوزه علوم تربیتی نسبت به ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس اهتمام لازم را معمول دارند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی اظهار داشت: شرط ادامه فعالیت مدارس و مراکز یپش دبستانی غیردولتی در سال تحصیلی آتی دارا بودن تاییدیه معتبر نوسازی است و به منظور حفظ ایمنی و سلامت دانش آموزان اجازه فعالیت به هیچ مدرسه یا مرکز پیش دبستانی غیردولتی فاقد تاییدیه معتبر نوسازی داده نخواهد شد.

وی در ادامه بر ضرورت اخذ تاییدیه گزینش کلیه پرسنل شاغل در مدارس و مراکز غیردولتی توسط موسسان مدارس و مراکز مذکور تاکید کرد و افزود: انتظار می رود در بازه زمانی 15 اردیبهشت تا 15 خرداد نیروهای مورد نیاز مدارس و مراکز جهت اخذ تاییدیه گزینش به ادارات آموزش وآموزش و پرورش معرفی گردند.

در ادامه این جلسه آیین نامه ها،قوانین و مقررات حوزه مشارکت های مردمی و مدارس و مراکز غیردولتی مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار