خانوارهای فعال در حوزه نوغانداری کشورافزایش می یابد

رشت (پانا) - رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از افزایش خانوارهای فعال در حوزه نوغانداری از 17هزار و 500خانواره به 25هزار خانوار خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۷۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
خانوارهای فعال در حوزه نوغانداری کشورافزایش می یابد

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: سهم نوغانداران گیلانی از پرورش پاییزه کرم ابریشم 100جعبه تخم نوغان تفریخ شده بود که بین 80نوغاندار منتخب گیلانی توزیع شد.

سروی زرگری با اشاره به تشکیل کمیته فنی متشکل از کارشناسان 10 استان و کارشناسان نوغانداری کشور برای نظارت بر پرورش پاییزه گفت: برای پرورش پاییزه کرم ابریشم در این استانها شرایط آب و هوایی و شرایط پرورش لحاظ شده است.

وی با اشاره به استقبال خوب نوغانداران برای تولید بیشتر افزود: امسال نوغانداران هزار و 400تن پیله تر کرم ابریشم تولید کردند که بالاترین میزان تولید در 10سال گذشته بود.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اعلام اینکه میزان اتکا به تولید داخل، امسال از 28درصد به 42 درصد افزایش یافته است، گفت: افزایش 55درصدی توزیع تخم نوغان، افزایش خانوارهای فعال در این حوزه از 17هزار و 500خانواره به 25 هزار خانوار و افزایش استان های پرورش دهنده کرم ابریشم از 22 استان به 31 استان از دلایل افزایش تولید و رونق این صنعت در کشور است.

وی با اشاره به اینکه 41 درصد پیله ترابریشم ایران در گیلان تولید می شود، گفت: پرورش پیله ابریشم متناسب با شرایط آب هوایی هر استان از اوایل فروردین هر سال آغاز می شود و پس از یک دوره 45 روزه پیله های تر ابریشم برداشت و برای تولید نخ به کارگاه های ابریشم کشی منتقل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار