در کمیسیون فرهنگی هیات دولت؛

پیشنهاد برگزاری پنجمین دوره سمپوزیوم بین المللی گروه آسیا و اقیانوسیه بررسی شد

تهران (پانا) - کمیسیون فرهنگی هیات دولت بررسی پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر برگزاری پنجمین دوره سمپوزیوم بین المللی گروه آسیا – اقیانوسیه را آغاز کرد.

کد مطلب: ۹۵۵۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد برگزاری پنجمین دوره سمپوزیوم بین المللی گروه آسیا و اقیانوسیه بررسی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، وزارت نیرو پیشنهاد برگزاری پنجمین دوره سمپوزیوم بین المللی گروه آسیا - اقیانوسیه (۲۰۱۹) با موضوع توسعه پایدار: راهکارهای شناخت، ارزیابی و اجرای سیاست‌ها در صنعت آب به میزبانی ایران را به دولت ارائه کرده است.

بر همین اساس وزارت نیرو در نظر دارد پنجمین گردهمایی بین­‌المللی توسعه پایدار با موضوع اصلی راهکارهای شناخت، ارزیابی و اجرای سیاست‌ها در صنعت آب را با همراهی کمیته­‌های ملی سدهای بزرگ کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و ژاپن و با همکاری دانشگاه­‌ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت­‌های مهندسین مشاور و پیمانکاران صنعت آب و سدسازی کشور در قالب یک برنامه پنج روزه در روزهای ۱۸ تا ۲۲ آذر ۱۳۹۸ به میزبانی کمیته ملی سدهای بزرگ در تهران برگزار کند.

همچنین به منظور تبادل دانش فنی و انتقال تجربیات در مباحث مربوط به علم سدسازی و رفع چالش­‌ها و مشکلات فراروی ملت‌های مختلف منطقه در حوزه‌های منابع آب و سد و به دنبال برگزاری موفق چهار دوره پیشین و تلاش و رایزنی‌های مستمر و مؤثر نمایندگان ایران در نشست سالانه (ICOLD ) در سال ۲۰۱۷ در کشور جمهوری چک این پیشنهاد به دولت ارائه شده است.

بر این اساس، تنش‌های آبی بسیار بالا در قاره آسیا به دلیل افزایش تقاضای ذی نفعان، رشد فزاینده تقاضای مواد غذایی و نیاز به آب برای مصرف خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها و ضرورت در نظر گرفتن آب در معادلات اقتصادی با توجه به رشد روز افزون تقاضا و شرایط بحرانی حاکم بر آن همه نشان می‌دهد که منطقه با بحران در تأمین و مدیریت منابع آب مورد نیاز مواجه است و بایستی در این منطقه آب به تعادل برسد. این مسأله یکی از محورهای مهم بحث و تبادل نظر در همایش APG ۲۰۱۹ خواهد بود و در این خصوص می‌توان از تجربیات کشورهای عضو گروه آسیا - اقیانوسیه نیز استفاده کرد.

بر اساس پیشنهاد وزارت نیرو و با توجه به اهمیت موضوع کنفرانس، تعداد بسیار زیاد سدهای در دست اجرا در کشور در مقایسه با سایر کشورهای دنیا و مسائل و مشکلات مبتلا به موجب آن شده تا برای تبادل اطلاعات و ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه از طریق ارائه دستاوردها و مقاله‌های علمی، شرکت در جلسه‌های فنی از طریق کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاهی نسبت به برگزاری چنین همایش بین‌المللی اقدام شود.

همچنین این سمپوزیوم یک فرصت ارزشمند هم‌اندیشی را فراهم می‌کند و زمینه همکاری بیشتر در میان بخش‌های دولتی و خصوصی کشورها در مراحل مختلف توسعه در مناطق آسیا و اقیانوسیه را به وجود می‌آورد.

بر همین اساس این پیشنهاد در حال بررسی در کمیسیون فرهنگی هیات دولت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار