در گفت‌وگو با پانا

محورهای گزارش در حال تدوین از عملکرد فراکسیون امید اعلام شد

تابش: گزارش فراکسیون امید تا ۳ هفته آینده ارائه خواهد شد

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به تشریح جزئیاتی از گزارش عملکرد این فراکسیون که در آینده نزدیک ارائه خواهد شد، پرداخت.

کد مطلب: ۹۴۸۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
محورهای گزارش در حال تدوین از عملکرد فراکسیون امید اعلام شد

محمد رضا تابش در گفت‌وگو با پانا با اشاره به موضوع ارائه گزارش عملکرد فراکسیون امید قوه‌ مقننه اظهار کرد: «در جلسه اخیر هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره موضوع ارائه گزارش عملکرد این فراکسیون به عموم جامعه بحث‌های دقیقی صورت گرفت و در نهایت مقرر شد تا این اتفاق رخ دهد».

او ادامه داد: «پیش از این بنده نیز چارچوبی را برای ارائه گزارش عملکرد اعضای فراکسیون امید به جامعه ارائه کرده بودم که دوستان درباره آن دیدگاه‌هایی داشتند بنابراین مقرر شد گزارش عملکرد این فراکسیون جدای از آن مورد باشد».

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید در خانه ملت گزارش عملکرد این فراکسیون را دارای چند بخش معرفی کرد و گفت: «قرار است گزارش عملکرد فراکسیون امید نخست شامل گزارشی تفصیلی راجع به اعضا باشد و به خود آنان ارائه شود و دوم نیز مقرر شد سلسله گزارش‌های کوتاهی برای ارائه جامعه تهیه شود».

او تصریح کرد: «سلسله گزارش‌هایی که تحت عنوان گزارش عملکرد فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به جامعه ارائه خواهد شد بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... را در بر می‌گیرد و به قشرهای مختلف جامعه همچون نخبگان، روشنفکران و سایر اقشار ارائه خواهد شد».

تابش همچنین در پاسخ به این سوال که گزارش عملکرد فراکسیون امید چه زمانی ارائه خواهد شد؟ نیز گفت: «اقدامات لازم برای ارائه گزارش عملکرد فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در حال انجام است و ظرف دو یا سه هفته آینده این موضوع به جامعه ارائه خواهد شد».

در همین زمینه شنیده‌های پانا حاکی از آن است که گزارش عملکرد فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی منطق بر برنامه «برجا» خواهد بود.

«برجا»، برنامه جامع انتخاباتی اصلاح‌طلبان است که در جریان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 94 در پنج حوزه سیاسی، مالی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی ارائه شد.

هدف اصلی برنامه جامع انتخاباتی اصلاح‌طلبان در آن زمان بر سه محور حفظ و افزایش امید در جامعه، حفظ آرامش جامعه برای رسیدن به فضایی گفت‌وگو محور به علاوه رونق اقتصادی استوار بود، هدفی که حالا و با گذشت حدود چهار سال از حضور اعضای این فراکسیون در پارلمان، به گفته تعداد قابل توجهی از امیدی‌ها محقق نشده است.

گزارش عملکرد جدید فراکسیون امید که بنا به اظهارات تابش حداکثر تا سه هفته آینده منتشر خواهد شد قرار است چگونگی عملکرد اعضای این فراکسیون در زمینه طرح‌ها و لوایح مهم بهارستان، تاثیرگذاری در فضای پارلمان و پیشبرد گفتمان اصلاح‌طلبی و مواردی از این قبیل را شامل شود. این گزارش در حالی ارائه می‌شود که امیدی‌ها تحت فشارهای شدید و انتقادهای بسیار از سوی حامیان خود قرار گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار