جزئیات برگزاری چهارمین دوره از اردوهای دوستی هلال احمر

تهران (پانا) - رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جزئیات برگزاری چهارمین دوره اردوهای دوستی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۴۷۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری چهارمین دوره از اردوهای دوستی هلال احمر

شهاب‌الدین صابونچی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه تشکل کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر یکی از تشکل‌های چهارگانه رسمی وزارت آموزش و پرورش است، گفت: تشکل کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر در کنار بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر افزود: برای نخبگانی که از اعضا و دبیران کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر به ویژه دانش‌آموزانی که تیم آنها به عنوان تیم برتر جام بشردوستی معرفی شده است، اردوهای آموزشی - فرهنگی تدارک دیده‌ شده است که تحت عنوان اردوهای دوستی برگزار می‌شود و امسال نیز چهارمین دوره این اردوها در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه اردوهای دوستی به شیوه منطقه‌ای برگزار می‌شود، گفت: به علت اینکه دانش‌آموزان کمتر در جاده‌ها رفت و آمد داشته باشند و علاوه بر آن با فرهنگ استان‌هایی که در آن اردو برگزار می‌شود نیز آشنا شوند، سعی شده تا این اردوهای دوستی به صورت منطقه‌ای برگزار شود.

صابونچی با بیان اینکه اردوهای دوستی در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود، تصریح کرد: اردوهای دوستی در منطقه شمال و شمال غرب ایران به میزبانی بندر انزلی در استان گیلان برگزار شد. در شرق و جنوب شرق ایران به میزبانی استان کرمان در شهر ماهان در حال برگزاری است. در شمال شرق به میزبانی استان سمنان و شهرستان شهمیرزاد برگزار می‌‌شود و در نهایت در منطقه غرب و جنوب غرب کشور به میزبانی استان همدان طی روزهای یکم تا نهم شهریور برگزار می‌شود و روز نهم شهریورماه اردوهای دوستی پایان می‌یابد.

وی اضافه کرد: در مجموع 1200 نفر از دادرسان برتر هلال احمر در این دوره از اردوها شرکت می‌کنند. یکی از برنامه‌هایی که در این اردوها برگزار می‌شود «معمای گنج‌یابی داخل اردوگاه» است که 4 سال پیش برای اولین بار برگزار شد و دانش‌آموزان با تعداد 150 نفر در قالب گروه‌های 10 نفر در ابعاد یک کمپ به دنبال معمای اردوگاه می‌گردند. سوالاتی که در این معما مطرح می‌شود هم ترکیبی از مواردی است که دانش‌آموزان باید مهارت‌های آن را داشته باشند و آموزش‌هایی است که در کارگاه‌ها ارائه شده است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر افزود: همچنین اردوی دوستی بخش‌های مختلفی دارد که شامل مسابقات فکری، ورزشی است. همچنین کارگاه‌های تشکیلاتی و آشنایی با بوم و فرهنگ استان میزبان نیز برگزار می‌شود، کارگاه‌های خلاقیت و کارآفرینی و رویکردهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز برگزار می‌شود. علاوه بر این برنامه‌های جانبی نیز در موضوعات فرهنگی، بومی و مذهبی برای دانش‌آموزان در این اردوها برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار