رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان :

تحصیل دیر آموزان در مدارس عادی راهبرد اصلی گسترش عدالت آموزشی

سنندج(پانا)-رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان تحصیل دیر آموزان در مدارس عادی را راهبرد اصلی گسترش عدالت و فرصت های برابر آموزشی عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۲۷۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل دیر آموزان در مدارس عادی راهبرد اصلی گسترش عدالت آموزشی

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان،در بازدید از دوره توجیهی آموزشی مشکلات یادگیری که با حضور اولیای دانش آموزان دیر آموز دوره پیش دبستانی ناحیه یک سنندج در دبستان حیرت سجادی برگزار شد؛ اظهار داشت: 11085 نفر نوآموز پیش دبستانی از مرداد تا آبان ماه سال تحصیلی 98-97 با شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی ارزیابی شدند .

رنجبر با تأکید بر اهمیت سنجش و غربالگری یک سال زودتر و در دوره پیش دبستانی، افزود: از این تعداد نوآموز 734 نفر دیر آموز می باشند که 94 نفر آنان سال تحصیلی گذشته در دوره پیش دبستانی ناحیه یک سنندج ثبت نام شدند که برنامه ریزی های جهت ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی در سه محور انجام مداخلات بهنگام و حمایتی جهت رشد توانمندهای نوآموزان، ارائه آموزش به خانواده ها و ارتقای دانش حرفه ای معلمان با هدف تقویت مهارت های پایه شناختی، حرکتی، اجتماعی، رفتاری و بهبود یادگیری نوآموزان انجام پذیرفت .

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان آموزش های جبرانی و حمایت های تکمیلی به دانش آموزان دیر آموز را از برنامه های در دست اجرای آموزش وپرورش استثنایی استان اعلام کرد و افزود: 1799 دانش آموز دیر آموز در طی سال تحصیلی گذشته در پایه اول ابتدایی مدارس عادی استان و با بهره گیری از خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی استان به تحصیل پرداختند .

وی با اشاره به جمعیت 10 تا 13 در صدی دانش آموزان دیر آموز در دوره ابتدایی تصریح کرد: این دانش آموزان با بهره هوشی 70 تا 84 درصد در مقایسه با کودکان عادی رفتارهای سازشی ضعیف تر و قابلیت یادگیری کمتری دارند و مهم است که به آن ها در سنین خاص آموزش داده شود که در این صورت احتمال می رود هوش بهر آنها چند نمره ای افزایش واعتماد به نفسشان ارتقا یابد .

رنجبر در ادامه گفت: تجربه شکست مکرر در کلاس، فقدان هدف برای آینده، نگرش منفی همکلاسی ها وروش های نادرست آموزش رشد انگیزه و استعداد را در این کودکان را به شدت می کاهد .

وی افزود: یکی از مؤثرترین راه های تحقق عدالت اجتماعی تأمین فرصت های یکسان برای دسترسی عموم افراد جامعه به آموزش و پرورش است چون این دانش آموزان با هر میزان بهره هوشی پس از پایان تحصیلات به جامعه ای وارد می شوند که دیگر هیچ مرزی میان افراد کشیده نمی شود و همه باید در یک جامعه گسترده با هم به تفاهم برسند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار