حجاج کردستانی راهی سرزمین وحی میشوند

سنندج (پانا) - مدیرکل حج و زیارت استان کردستان از اعزام زائران کردستانی به حج تمتع امسال خبر داد و گفت: 2015 زائر در قالب 15 کاروان به مکه مکرمه اعزام می‌شوند.

کد مطلب: ۹۲۶۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
حجاج کردستانی  راهی سرزمین وحی میشوند

ناظمی‌جلال، مدیر کل حج و زیارت استان کردستان صبح امروز در همایش حج در جمع زائران بیت‌الله استان ضمن گرامیداشت هفته حج اظهار کرد: فریضه حج یکی از فرایض دینی و واجب اسلامی است و در دین مبین اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم زائران ایرانی در کمال امنیت و آرامش به سفر معنوی حج مشرف و به کشور بازگردند.

ناظمی جلال با اشاره به اینکه از ابتدای مرداد سال‌جاری ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی به ضیافت ارزشمند و معنوی حج اعزام می‌شوند، عنوان کرد: ۲ هزار و ۱۵ زائر از این تعداد سهم استان کردستان است که در قالب ۱۵ کاروان شامل ۱۴ کاروان اهل سنت و یک کاروان اهل تشییع و ۱۰۰ کارگزار و هفت پزشک به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند.

وی میانگین سنی زائران خانه خدا در استان را ۶۳ سال ذکر کرد و گفت: حج امسال طولانی‌تر خواهد شد و حدود ۳۵ روز بطول می‌انجامد.

غفار خدا پناه، فرمانده پلیس فرودگاه سنندج نیز با اشاره به حقوق شهروندی و قانون عربستان سعودی و قوانین سختگیرانه این کشور گفت: حجاج ایرانی باید قوانین این کشور را رعایت کنند و در صورت انجام اعمالی خلاف قانون مجازات می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار