برگزاری کنکور 98 با تفکیک نظام های جدید و قدیم آموزشی

شیراز(پانا) _نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس از برگزاری کنکور سراسری بین یک میلیون و 353 هزار و 124 نفر داوطلب از کل کشور و 93 هزار و 178 نفر از فارس در روز سیزدهم و چهاردهم تیر 98 خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کنکور 98 با تفکیک نظام های جدید و قدیم آموزشی

علیرضا افشاری‌فر ، آمار داوطلبان در سطح کشور را دارای رشد 136 هزار و 764 نفر و در سطح استان فارس 8 هزار و 444 نفر نسبت به سال گذشته دانست و افزود: 61 درصد از تعداد کل داوطلبین زن و 39 درصد مرد هستند.

او ادامه داد: رشته علوم‌تجربی با آمار 50 هزار و 699 در استان فارس، این رشته را پر متقاضی‌ترین رشته گروه های آموزشی دانست و گفت: تمایل شرکت‌کنندگان در کل کشور به رشته تجربی نسبت به سایر رشته‌ها بیشتر است به طوریکه در استان فارس تعداد این شرکت کنندگان حدود 5 برابر رشته ریاضی بوده است.

افشاری‌فر تعداد متقاضیان رشته‌های گروه آموزشی فارس را به ترتیب شامل رشته علوم تجربی با 50 هزار و 699 نفر ، رشته علوم انسانی با 15 هزار و 770 نفر ، رشته زبان انگلیسی با 10 هزار و 323 نفر و رشته ریاضی 9 هزار و 546 نفر و رشته هنر با 6 هزار و 840 نفر برشمرد.

نماینده سازمان سنجش در استان فارس تعداد داوطلبان شهر شیراز را 37 هزار و 837 نفر عنوان کرد و ادامه داد: مابقی شرکت کنندگان استان فارس در 34 شهر دیگر از این استان در جلسه حاضر می‌شوند.

افشاری فر از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون در تمام گروه های 5 گانه از پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش از یکشنبه 9تیر 98 لغایت چهارشنبه 12 تیر 98 خبر داد و در ادامه گفت: همراه با این کارت داوطلبان یک برگ راهنما نیز دریافت می‌کنند که می‌توانند با وارد کردن سریال کارت یا مشخصات سه جلدی خود وارد سایت سازمان سنجش شوند.

او در رابطه با کسانی که در بیش از یک گروه آموزشی ثبت نام کرده اند افزود: این شرکت کنندگان علاوه بر کارت شرکت در گروه اصلی و به همراه داشتن شناسنامه عکس دار باید کارت گروه فرعی را نیز دریافت کنند.

افشاری‌فر مهمترین گام بعد از دریافت کارت را چک کردن مشخصات مندرج دانست و ادامه داد: مشاهده‌ی هرگونه مغایرت یا کارت فاقد عکس حتما باید پیگیری و رفع شود که این رفع نقص ها توسط واحد مربوطه شیراز در خیابان ساحلی غربی از روز سشنبه 11 تیر تا چهارشنبه 12 تیر از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و 2 ظهر تا 6 عصر انجام می‌شود.

او افزود : هرگونه معلولیت داوطلب الزاما قید شود تا در فرایند گرفتن منشی برای شرکت کنندگان معلول دچار مشکل نشویم.

افشاری فر گفت: تفاوت آزمون امسال با سال گذشته در این است که امسال دفترچه های نظام آزمون بر حسب نظام آموزشی جدید یا قدیم هر داوطلب توزیع می‌شود که این تفکیک حتما در کارت باید قید شود.

او تاکید داشت که به همراه داشتن هرگونه وسایل هوشمند الکترونیکی و وسایل حافظه دار حتی به صورت خاموش تقلب و تخلف محسوب می‌شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در فارس گفت: آزمون سراسری برای رشته های علوم انسانی،. ریاضی و فنی صبح پنجشنبه و گروه آموزشی هنر در بعد از ظهر پنجشنبه 13 تیر 98 برگزار می‌شود و همچنین از برگزاری آزمون رشته های علوم تجربی در صبح و زبان در بعدازظهر جمعه 14 تیر 98 در 17 حوزه مختلف آزمون در شیراز که عمدتا مسول برگزاری آنها دانشگاه شیراز، موسسات غیرانتفاعی، آموزش و پر ی و غیره است خبر داد.

او بر حضور به موقع داوطلبان قبل از برگزاری آزمون تاکید کرد و گفت: درب سالن های آزمون در ساعت 7 صبح برای آزمون های صبح و 14:30 ظهر برای آزمون های بعدازظهر بسته خواهد شد.

خبرنگار:ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار