اهدا خون بیش از 13 هزار نفر در نیشابور

نیشابور ( پانا ) - طی یک سال گذشته تعداد ۱۷۲۶۵ نفر به پایگاه انتقال خون نیشابور مراجعه کردند که ۱۳۷۳۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

کد مطلب: ۹۲۴۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اهدا خون بیش از 13 هزار نفر در نیشابور

رییس پایگاه انتقال خون شهرستان نیشابور اظهارکرد: با توجه به اینکه اهدای مستمر شاخص توسعه اجتماعی یه جامعه است این شاخص برای سازمان دارای اهمیت است.اهداکنندگان مستمر آن دسته از اهداکنندگان خون هستند که در هر سال حداقل دوبار اهدای خون دارند.

فاطمه ذبیحی گفت:طی یک سال گذشته تعداد ۱۷۲۶۵ نفر به پایگاه انتقال خون نیشابور مراجعه کردند که ۱۳۷۳۹ نفر موفق به اهدای خون شدند. این تعداد نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ ده درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد:در سال گذشته ۵۳درصد از اهدا کنندگان شهرستان مستمر بودند که امید می رود با حضور و همراهی جوانان این مقدار در سال جاری افزایش چشمگیری داشته باشدو شور و نشاط جوانی راهگشای تامین خون سالم و کافی برا نیازمندان خون و گامی در راستای رسالت سازمان انتقال خون می باشد.

ذبیحی یادآورشد: هفت درصد از اهداکنندگان شهرستان در سال گذشته بانوان تشکیل می دهندکه نسبت به میانگین استانی اهدای خون در جایگاه بالاتری قرار داریم اما با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و نقش بسزایی در فرهنگ سازی اهدای خون سالم در خانواده و جامعه دارند انتظار می روند در سال پیش رو به هدف کشوری اهدای خون ده درصدی بانوان برسیم .

وی عنوان کرد:فرآورده های تولیدی از یک واحد خون در شهرستان نیشابور شامل پلاکت،پلاسما و گلبول قرمز فشرده می باشدکه در سال گذشته 30هزار فرآورده خونی در نیشابور تولید شده است که ۵۹ درصد آن به مرکز استان ارسال گردیده و ۴۱ درصد آن در شهرستان مورد مصرف قرار گرفته است به طور کلی نیشابور ۹ درصد فرآورده مورد نیاز استان را تامین می کندهمچنین کیسه های فیلتردار به منظور استفاده بیماران تالاسمی شهرستان ماهیانه در این پایگاه تولید می گردد

ذبیحی بیان کرد:یکی از اقدامات انجام شده در سال گذشته کمپین واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر علیه هپاتیت Bبوده است که در نیمه اول سال جاری نیز در حال اجراست،مراجعین پس از دریافت معرفی نامه به مراکز بهداشت مجری طرح مراجعه می کنند.

رییس پایگاه انتقال خون شهرستان نیشابور تصریح کرد: 70 درصد واجدین شرایط شهرستان کارت واکسنیناسیون دریافت کرده اند و از اهداکنندگان مستمری که تاکنون موفق به دریافت کارت واکسیناسیون نشده اند تقاضا می شود هر چه سریعتر به پایگاه انتقال خون نیشابور مراجعه فرمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار