یک تلفن و ۳ گام آسان تا ثبت شکایت مردمی از مدارس غیردولتی

تهران (پانا)‌ - سامانه ثبت شکایات مردمی و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی هفته جاری به صورت رسمی رونمایی و در دسترس عموم قرار گرفته است.

کد مطلب: ۹۱۶۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
یک تلفن و ۳ گام آسان تا ثبت شکایت مردمی از مدارس غیردولتی

سامانه ثبت شکایات مردمی و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی طبق قانون تاسیس و اداره این مدارس راه‌اندازی شده است، خدمتی الکترونیکی که از طریق آن افراد می‌توانند شکایات خود را ثبت کنند و سازمان مدارس غیردولتی، ادارات کل استان‌ها و مناطق نیز مسئولیت پاسخگویی و رسیدگی به این شکایات را به عهده دارند.

سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات
روند ثبت و پاسخگویی به شکایات در این سامانه به این گونه است که شاکی با ورود به سامانه و ثبت شکایت خود، کد پیگیری دریافت می‌کند. واحدهای پاسخگویی باید شکایت را دریافت، رسیدگی و طبق زمان‌بندی پاسخ دهند و اگر پاسخی تا 7 روز به شاکی ارائه نشود، او می‌تواند با وارد کردن کد پیگیری مجددا از طریق سامانه موضوع را پیگیری کند.

سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از طریق این سامانه فعالیت‌هایی چون اطلاع‌رسانی به افراد برای اطلاع از نحوه ثبت شکایت، رصد شکایت، جمع‌بندی و تحلیل هر روزه شکایات، ثبت نتایج رسیدگی به شکایات و اطلاع‌رسانی نتیجه پیگیری‌های انجام شده از طریق پیام کوتاه به شاکی را انجام می‌دهد.

افراد برای ثبت‌ شکایت در این سامانه باید ابتدا وارد سایت www.mosharekatha.ir شوند و در بخش بالای صفحه از منوی «پاسخگویی به شکایات» گزینه ثبت شکایت را انتخاب کنند. در صفحه جدیدی که باز خواهد شد ابتدا باید با روش ثبت شکایت آشنا شوید و سپس گزینه «درخواست ثبت شکایت» را انتخاب کنید. در مرحله بعد افراد سه گام تا ثبت شکایت خود پیش رو خواهند داشت. در گام اول شاکیان باید قوانین را مطالعه و سپس وارد گام دوم شوند. در گام دوم شاکی باید مشخصات خود را ثبت کند و وارد مرحله بعد شود. در گام آخر اما شاکی می‌تواند موضوع شکایت خود را بنویسد و اگر می‌خواهد فایلی به آن اضافه کند، آن را آپلود کند و با واردکردن عبارت امنیتی گزینه ثبت شکایت را انتخاب کند.

با ثبت شکایت از سوی شاکی، در پنجره جدیدی «کد رهگیری» در اختیار شاکی قرار می‌گیرد که باید آن را نزد خود نگه دارد تا بتواند شکایت خود را پیگیری کند. شاکی می‌تواند بعد از ورود به سامانه از منوی پاسخگویی به شکایات، گزینه پیگیری شکایت را انتخاب و با ورود مشخصات و کد پیگیری در جریان بررسی آخرین وضعیت شکایت خود قرار گیرد. همچنین امکان دیگری هم فراهم شده است که اگر شاکی قصد اعتراض و ارائه مدارک و مستندات بیشتر یا هر ثبت شکایتی را که داشته باشد بلافاصله بعد از اعلام نتیجه، بتواند ثبت شکایت مجدد یا به رای قبلی اعتراض کند. اما تا زمانیکه نتیجه شکایت اول اعلام نشود، شاکی نمی‌تواند شکایت دیگری را ثبت کند.

شاکیان می‌توانند برای ثبت شکایت خود به طریق زیر عمل کنند:

تلفن 4317
در این روش افراد از تهران با شماره‌گیری 4317 و شهرستان‌ها با 0214317 با مسئولان سازمان مدارس غیردولتی ارتباط برقرار می‌کنند و موضوع و شکایت و درخواست خود را با آن‌ها در میان می‌گذارند. مواردی که شاکی در این گفت‌وگو مطرح می‌کند برای پیگیری‌های بعدی در سامانه هم ثبت می‌شود. پاسخگویی به تماس‌، ثبت تماس‌ها در سامانه ثبت شکایات، رصد شکایات، ثبت نتیجه رسیدگی به شکایات در سامانه و اطلاع‌رسانی به شاکی از نتیجه با پیام کوتاه از فعالیت‌هایی به شمار می‌رود که واحدهای پاسخگویی تلفن در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از طریق تلفن گویای 4317 انجام خواهند داد.

تسریع در نظارت، رسیدگی و پاسخگویی، امکان رسیدگی به شکایات پنهان و ترغیب افراد به ارائه شکایات و درخواست‌های خود، بی‌طرفی در قضاوت‌ها، دسترسی آسان برای مراجعان، کاهش هزینه‌ها، حذف واسطه‌ها بین مسئولان و مردم، پیشگیری از برخوردهای غیراخلاقی در مراجعات حضوری و حفظ هویت حقیقی و حقوقی افراد از مهمترین مزایای بهره‌مندی از سامانه ثبت شکایات و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار