برانکو مرد اول فوتبال ایران ماند؛ پرسپولیس هت‌تریک قهرمانی کرد

تهران (پانا) –پرونده هجدهمین دوره لیگ برتر ایران با برگزاری 8 دیدار همزمان از هفته سی‌ام بسته شد.

کد مطلب: ۹۱۵۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
برانکو مرد اول فوتبال ایران ماند؛ پرسپولیس هت‌تریک قهرمانی کرد

در مهم‌ترین بازی این هفته، پرسپولیس مدعی شانس اول قهرمانی که به بوشهر سفر کرده بود در دیدار با شاگردان مهدی تارتار در تیم پارس جنوبی جم به پیروزی یک بر صفر رسید تا برای سومین فصل متوالی جام قهرمانی روی دست برانکو و شاگردانش برود.

برای پرسپولیس در این مسابقه بودیمیر (41) گلزنی کرد.

سپاهان دیگر مدعی قهرمانی در حضور هوادارانش مقابل تیم سقوط کرده استقلال خوزستان کار سختی نداشت و با برد 2 بر صفر زمین را ترک کرد.

در دیدارهایی که برای کسب سهمیه مهم بود، پدیده مشهد در تبریز مقابل ماشین‌سازی به پیروزی 2 بر یک دست یافت.

اما در یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته که برای بالا و پایین جدول اهمیت داشت، استقلال تهران در جدال با تیم ته جدولی سپیدرود رشت به پیروزی 2 بر یک رسید تا سند سقوط نماینده گیلان امضا شود.

نفت مسجد سلیمان دیگر تیم مدعی سقوط در حضور هوادارانش مقابل ذوب آهن اصفهان به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت.

تراکتورسازی هم که امیدهای کمرنگی به کسب سهمیه داشت راهی خوزستان شد و در دیدار با فولاد خوزستان با نتیجه ۲ بر ۲ به تساوی رسید.

اما در بازی‌های بی اثر این هفته، نساجی قائمشهر در جدال با پیکان تهران با یک گل به پیروزی رسید.

سایپا هم در ورزشگاه شهدای شهر قدس مقابل صنعت نفت آبادان تن به شکست ۳ بر صفر داد.

بدین ترتیب و با نتایج بدست آمده در هفته سی‌ام، پرسپولیس توانست با کسب 61 امتیاز برای سومین دوره متوالی قهرمان لیگ برتر شود تا سلطه برانکو بر فوتبال ایران ادامه داشته باشد. سپاهان هم به نایب قهرمانی رسید و همراه با استقلال تهران سهمیه‌های پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را بدست آوردند.

پدیده هم با قرار گرفتن در رده چهارم باید در انتظار تعیین قهرمان جام حذفی باشد، در صورت قهرمانی یکی از تیم‌های پرسپولیس یا سپاهان در جام حذفی، این تیم پدیده خواهد بود که می‌تواند چهارمین سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

اما سپیدرود هم با ناکامی در هفته آخر به عنوان دومین تیم به دسته اول سقوط کرد تا همراه با استقلال خوزستان در فصل آینده برای بازگشت به لیگ برتر تلاش کنند. پیش از این از مسابقات لیگ آزادگان تیم‌های گل گهر سیرجان و شاهین بوشهر توانسته بودند لیگ برتری شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار