در گفت‌وگو با پانا در تشریح دلایل حذف سرخابی‌های پایتخت از جام باشگاه‌های آْسیا

جلال طالبی: در فوتبال ایران به جای توجه به زیرساخت‌ها حواشی روی کار است

بی‌ثباتی استقلال را از پا در آورد

تهران (پانا) – سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1998 معتقد است علت ناکامی نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا بی توجهی به زیر ساخت‌ها و پرداختن به حواشی است.

کد مطلب: ۹۱۳۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
جلال طالبی: در فوتبال ایران به جای توجه به زیرساخت‌ها حواشی روی کار است

جلال طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره عملکرد دو تیم پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گفت: متاسفانه دو تیم مطرح ایران در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند، پرسپولیس نایب قهرمان آسیا و همچنین قهرمان لیگ ایران بود و استقلال هم عنوان قهرمانی جام حذفی را داشت، به طور حتم حذف این دو تیم برای فوتبال ایران شکست بزرگی است. تیم‌های باشگاهی قاره آسیا سرمایه گذاری‌های فوق العاده‌ای در فوتبال داشته‌اند اما متاسفانه ما همچنان در خواب غفلت به سر می‌بریم.

وی خاطر نشان کرد: این دو تیم تمام تلاش خود را در لیگ قهرمانان آسیا به کار بستند اما وقتی به تیم‌های همگروه آنها نگاه می کنیم به خوبی متوجه می‌شویم بودجه‌ای که آنها برای تیم‌های خود در نظر گرفته‌اند با بودجه نمایندگان ایران قابل قیاس نیست.

سرمربی سابق تیم ملی ایران عامل اصلی ناکامی تیم های ایرانی را در لیگ قهرمانان توجه به حواشی دانست و در این باره گفت: قطعا یکی از دلایل ناکامی فوتبال ما توجه به حواشی است، در فوتبال ایران به جای اینکه به زیرساخت های فوتبال توجه کنند حواشی در راس کار است، مطمئنا در کشورهای دیگر این وضعیت وجود ندارد و آنها فقط به آینده فوتبالشان توجه می‌کنند.

وی افزود: درست است که فصل گذشته یک تیم ایرانی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد اما این موقتی است و دوام نخواهد داشت چرا که ابتدا باید ابزار لازم را فراهم کنیم بعد بدنبال موفقیت‌های بزرگ در آسیا باشیم. اگر نگاه مدیریت به فوتبال تغییر کند خیلی از مشکلات هم برطرف خواهد شد، افرادی هستند که عاشق فوتبال هستند اما آنها را فراری می‌دهند و اجازه کار به آنها داده نمی‌شود.

هافبک اسبق استقلال تهران درباره وضعیت این تیم گفت : متاسفانه مشکلات استقلال پیش از فصل وجود داشت. آنها فصل را مثل سال قبل خوب شروع نکردند. مربی دیر آمد و تمرینات هم به موقع شروع نشد. بعد از آن هم با تغییر مدیریت مواجه شدند. پس از آن استقلال دوباره بازیکن جدید گرفت با این حال استقلال در نیم فصل دوم بهتر از نیم فصل اول بازی کرد اما تیم کاملی نبود. در نهایت هم سرمربی تیم را تغییر دادند.

وی ادامه داد: باخت به پرسپولیس در دربی و مساوی با سایپا بسیار مهم بود. در نهایت هم شکست مقابل پدیده باعث شد شفر کنار برود. همه این مسائل و شرایط باعث شد که استقلال به بحران کشیده شود. عامل اصلی این بحران هم بی‌ثباتی در باشگاه بود.

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 در پایان درباره حذف پرسپولیس به رغم اضافه شدن ستاره‌‎های جدید به این تیم گفت: پرسپولیس در این فصل ۳-۴ بازیکن خوب داشت و ۱۲-۱۳ بازیکن متوسط که باید به شکلی از آنها استفاده می‌کرد.به نظرم پرسپولیس نسبت به فصل گذشته ضعیف‌تر شده بود و در این فصل بازیکنان کم‌تجربه‌ای داشت که در سطح قهرمانی آسیا نبودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار