در گفت وگو با پانا

حریری، نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین:‌ صلیب سرخ جهانی تنها راه انتقال کمک مالی خارجی به سیل زدگان است

تهران (پانا) –- به دلیل بسته‌شدن راه ارتباط مالی هلال احمر کشور امکان ارسال کمک‌های نقدی خارجی به کشور مسدود شده است و نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین می‌‌گوید امکان انتقال کمک‌های نقدی تنها از طریق صلیب سرخ جهانی وجود دارد.

کد مطلب: ۹۰۹۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
حریری، نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین:‌ صلیب سرخ جهانی تنها راه انتقال کمک مالی خارجی به سیل زدگان است

تحریم‌های آمریکا باعث شده است تا ایران نتواند از کمک‌های نقدی خارجی برای کاهش مشکلات سیل‌زدگان برخوردار شود.توضیح رئیس هلال احمر درباره دریافت کمک خارجی برای سیل‌زدگان نشان می‌دهد هیچ‌گونه کمک نقدی از سوی خارجی‌ها، امکان ارسال به ایران را نداشته است به این دلیل که راه ارتباط مالی این نهاد بلافاصله توسط آمریکا مسدود شده است. حتی اطلاعیه رسمی هلال احمر درباره دریافت‌نکردن کمک‌های نقدی خارجی هم صادر شد تا نشان دهد تحریم‌های آمریکایی چقدر می‌تواند غیرانسانی و ضدبشری باشد.

خبرگزاری ایسنا اول اردیبهشت در گزارشی اعلام کرده است برخی نهادهای بین‌المللی حقوق بشری توانستند با وجود تحریم‌های آمریکا کمک‌های خود را به ایران برسانند. از جمله محموله کمک‌های یونیسف به کودکان سیل‌زده ایرانی به کشور وارد شد و به دست کودکان سیل‌زده رسید. همچنین توضیح اروپا برای ارسال کمک به سیل‌زدگان ایرانی نشان داد این کشور تمایل زیادی دارد برای کمک به سیل‌زدگان، اقدامات بشردوستانه خود را اجرایی سازد. در این راستا کمک ۱.۲ میلیون یورویی اتحادیه اروپایی امکان ارسال به ایران را پیدا کرد.

مجیدرضا حریری، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا گفت:‌ «امکان انتقال کمک‌های نقدی تنها از طریق صلیب سرخ جهانی وجود دارد. این نهاد مجهز به صندوقی است که می‌تواند با جمع‌آوری کمک‌های نقدی نسبت به انتقال آن به ایران اقدام کند.»

وی افزود:‌ «صلیب سرخ جهانی به صورت رسمی اعلام کرده است که مشکلی برای انتقال کمک‌های نقدی ندارد و این روند باید از وضع مطلوبتری برخوردار شود.»

فروش نفت ایران صفر نمی‌شود

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین درباره تحریم نفت ایران و احتمال صفر شدن فروش آن نیز گفت: «قطعا این وضع و تشدید فشارها بر ایران به نفع کشورهای فروشنده و مصرف‌کننده نفت نیست. حتی در مورد کالاهایی که فروش آنها به صورت کلی از طرف همه کشورها ممنوع است خرید و فروش آن انجام می‌شود و صفرشدن فروش نفت ایران نیز در هیچ صورتی امکان‌پذیر نیست.»

وی ادامه داد:‌ «طبیعی است با محدود شدن فروش‌‌های رسمی بازار غیررسمی برای فروش نفت شکل می‌گیرد که از نظر اقتصادی به نفع ایران نخواهد بود.»

حریری با تاکید براینکه آمریکا قادر به صفرکردن فروش نفت ایران نمی‌شود،‌ گفت:‌ «چین، ترکیه، کره‌جنوبی، عراق و هند از جمله کشورهایی هستند که موضع مخالفی در مورد تشدید تحریم نفت ایران و لغو معافیت‌ها اعمال کرده‌اند و روز گذشته نیز هیاتی از کره جنوبی عازم آمریکا شده است تا برای تمدید این معافیت‌ها با مقام‌های آمریکایی دیدار و گفت وگو کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار