در گفت‌وگو با پانا عنوان شد

سالاری : تونل‌های زیر بزرگراه‌های تهران پاسخگوی سیلاب‌های ورودی نخواهد بود

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران: بزرگراه‌های شرقی و غربی تهران روی روددره‌های شمالی و جنوبی احداث شده‌ است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از دستکاری در روددره‌های پایتخت گفت بزرگراه‌های شرقی و غربی شهر تهران نیز بر روی روددره‌های شمالی و جنوبی شهر تهران احداث شده‌اند.

کد مطلب: ۹۰۶۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
سالاری : تونل‌های زیر بزرگراه‌های تهران  پاسخگوی سیلاب‌های ورودی نخواهد بود

محمد سالاری در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه دستکاری و اقدامات مصنوعی در روددره‌های شهر تهران انجام شده است، گفت: در اصل مداخلات جدی در طبیعت روددره‌ها و مصنوع کاری‌هایی انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: تونل‌های زیر بزرگراه‌ها در مواقع بحرانی به هیچ عنوان پاسخگوی دِبی آب و سیلاب‌های ورودی نخواهد بود و این بزرگراه‌ها از بین خواهند رفت. نگرانی بسیاری جدی از تبدیل اتوبان‌هایی همچون امام علی به یک روددره در مواقع سیلابی وجود دارد.

سالاری تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما وقتی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، همه ورود می‌کنند در صورتی که در دنیا اصل این است که هزینه‌هایی برای پیشگیری انجام می‌دهند زیرا قطعا این هزینه‌هایی که در بخش پیشگیری انجام می‌شود به شدت میزانش کمتر از هزینه‌هایی است که در مواقع بحرانی انجام می‌شود.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز روز گذشته در چهارمین جلسه مدیریت بحران استان تهران درباره آسیب‌پذیری در روددره‌های تهران گفت که روددره‌هایی مانند کن، فرحزاد، دربند، گلاب‌دره و خرگوش‌دره به شکلی است که اگر ۲۰ دقیقه باران در شمال تهران با شدت ببارد در مرکز شهر سیل خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار