پرداخت تسهیلات مرمت به 298 خانه سیل زده در شیراز

شیراز (پانا) - فرماندار شیراز از اعطای تسهیلات مرمت 298 خانه سیل زده شیراز در شیراز خبر داد و افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای منازل آسیب دیده از سیل شیراز تاکنون به مالکان 298 باب خانه پرداخت شده است.

کد مطلب: ۹۰۶۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت   تسهیلات مرمت به 298 خانه سیل زده در شیراز

به گزارش ایرنا، محمدرضا امیری در حاشیه بازدید نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از مناطق سیل زده شهرک سعدی شیراز در سخنانی در جمع مردم این محله گفت: در جریان سیل اخیر به واحدهای مسکونی در کلانشهر شیراز خسارت هایی وارد شد که از یک هزار و 186 واحد بازدید صورت گرفته و مراحل تشکیل پرونده و پرداخت خسارت در دست انجام است.

وی اظهار داشت: از مجموع واحدهای مسکونی که در شهر شیراز دچار خسارت شده اند، 297 واحد در محله سعدی بوده است.

فرماندار شیراز گفت: دو مرحله مرمت و بازتوانی پس از روی دادن حوادث از اهمیت زیادی برخوردار است و از این رو، باید با توانمند سازی افراد و مرمت محله ها نسبت به زنده نگاه داشتن محلات اقدام کرد.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت به رفع مشکلات ناشی از سیل در شیراز گفت: ابعاد سیل شیراز به قدری وسیع بود که در اولین ساعات این رخداد سه تن از اعضای هیات دولت با سفر به شیراز در جریان روند امدادرسانی قرار گرفتند.

سیل روز پنجم فروردین ماه در شیراز به فوت 21 نفر از هموطنان و خسارات مالی به خودروهای در حال عبور از دروازه قرآن وارد کرد و سیل روز ششم فروردین ماه جاری منجر به آسیب مناطقی از شهر شیراز از جمله آبگرفتگی بین 5 تا 100 درصدی برخی منازل شهروندان ساکن در محله سعدی شد که در این میان، پنج باب واحد مسکونی به طور کامل تخریب شد.

فرماندار شیراز با اشاره به این که تیم های خدمات رسان با همراهی سپاه توانسته اند پس از سیل امداد رسانی مناسبی انجام دهند گفت: همه برنامه ریزی ها برای سال 98 اینگونه بود که افرادی که به استان سفر می کند شرایط خوبی را بگذرانند اما تغییرات جوی و سیلی که پنجم فروردین در شیراز روانه شد مشکلات جدیدی پیش روی مدیران شهری قرار داد با این حال پاسداران انقلاب اسلامی در امدادرسانی خوب توانسته اند کمک قابل توجهی به مدیران شهری کنند.

او گفت: اتفاقی افتاده است و علل این رویداد باید در زمانی مناسب بررسی شود و افراد به ارائه نقدهای خود بپردازند اما تا آن زمان باید با همکاری مردم و نیروهای امدادی همچون سپاه به دنبال حل مشکلات ایجاد شده و گره گشایی از مشکلات مردم باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار