علی عسکری: خودمحوری و باندبازی در محیط اداری فساد‌آور است

تهران (پانا)‌- حجت‌الاسلام علی عسکری، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش بر پرهیز از قدرت‌طلبی ودوری از اندیشیدن به منافع شخصی تاکید و اعلام کرد مادامی که افراد یک جامعه به ویژه مسوولان و مدیران ، منافع فردی را بر منافع جمعی و مصلحت کشور ترجیح دهند،‌ نظام در چالش قرار خواهد گرفت .

کد مطلب: ۹۰۵۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
علی عسکری: خودمحوری و باندبازی در محیط اداری فساد‌آور است

به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، علی عسکری در دیدار با جمعی از کارکنان معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش حدیثی از حضرت علی (ع) «خدایا! تو مى‌دانى از ما نیست کسی که برای رسیدن به قدرت تلاش کند و یا اینکه براى به دست آوردن چیزى از متاع دنیا کوشش نماید بلکه مى‌خواهیم نشانه‌هاى دین تو را [به جایگاهشان] برگردانیم و اصلاح و را در سرزمین‌هاى تو پدیدار سازیم، تا بندگان ستمدیده‌ات امنیت و آسودگى یابند و حدود و احکامِ تعطیل شده‌ات دوباره بر پا شود» را قرائت کرد و گفت: «خودمحوری و باندبازی در محیط اداری، فساد‌آور است و ضرورت دارد همیشه اصلاح چاشنی کارها باشد.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با هموطنان سیل‌زده در اقصی نقاط کشور ابراز همدردی کرد و گفت: «امیدواریم که با همت جمعی و تکیه بر ایثار اجتماعی، مشکلات پیش آمده رفع شود. سال جدید را سال ایثار اجتماعی با اولویت ترجیح منافع جمعی بر منافع شخصی آغاز کنیم.»

او همچنین خطاب به کارکنان معاونت حقوقی و امور مجلس گفت: «از هر یک از شما می‌خواهم که نظرات انتقادی و نقد خود را درباره عملکرد معاونت و شخص اینجانب اعلام کنید و از گفتن حق روی گردان نباشید.»

عسکری نقد را تشخیص سره از ناسره دانست و گفت: «نقطه مقابل نقد،‌ قدح است و آن زمانی است که چیزی را مورد شک و تردید و سرزنش قرار می‌دهیم و فقط به دنبال یافتن خطاها و ایرادها می‌رویم. در حالی که نقد نه باید به سمت مدح برود و نه به سمت قدح. بلکه باید با یک نگاه آسیب‌شناسانه و واقع بینانه برای آگاهی‌بخشی باشد یعنی نقد کار باشد و نه فرد و شخصیت کسی که کار را انجام می‌دهد.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: «امیدوارم مدیریت همه ما از عرفان و معرفت ربوبی تاثیر‌پذیر باشد و این امکان ندارد مگر این که بدانیم از کجاییم، در کجا هستیم و چه می‌خواهیم. با توجه به اینکه جهت انسان از دنیا به آخرت ختم می‌شود باید برنامه‌ریزی برای آخرت مورد نظرمان باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار