نمایش آثار آیینی شهر‌های اردبیل در روز چهارشنبه سوری

اردبیل (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از نمایش آثار آیینی شهرهای اردبیل در روز چهارشنبه سوری خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۰۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نمایش آثار آیینی شهر‌های اردبیل در روز چهارشنبه سوری

نادر فلاحی در جلسه هماهنگی برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: این مهم با هدف احیای آیین‌های کهن و او با بیان اینکه این مهم در راستای برنامه‌های زمستان بیدار عملیاتی خواهد شد، گفت: در چهارشنبه آخر سال هر شهرستان در مرکز شهر به صورت نمادین آیین‌های مختص این روز و عید نوروز را به اجرا درخواهد آورد .

او با تاکید به ضرورت اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در تمامی مناطق شهری به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته، ادامه داد: همچنین آیین تکم گردانی نیز در سطح شهر اردبیل اجرا می‌شود .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به اجرای برنامه‌های نمادین و شاد در مناطق روستایی که بنا‌های تاریخی فاخر دارند، اشاره کرد و افزود: استان اردبیل از غنای قابل توجهی در آیین و رسوم استقبال از عید نوروز برخوردار است و معرفی و اطلاع رسانی در خصوص آن از سوی اداره کل دنبال می‌شود .

فلاحی افزود: در برگزاری برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت اماکن تاریخی استفاده می‌شود تا فرصتی جهت معرفی این اماکن نیز فراهم شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار