مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

تداوم انقلاب در گام دوم، ناظر بر دانایی و توانایی است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: اعتلا و تدوام انقلاب در دهه پنجم و گام دوم انقلاب، ناظر بر "دانایی و توانایی" است و توانایی نیز در گرو دانایی است.

کد مطلب: ۹۰۰۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تداوم انقلاب در گام دوم، ناظر بر دانایی و توانایی است

محمد دستورانی در حاشیه انعقاد تفاهم نامه فی ما بین اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان و اداره کل کتابخانه های استان سمنان گفت: یکی از محوری ترین تعهدات فی ما بین آموزش و پرورش و اداره کل کتابخانه های استان، ایجاد "بخش نوسوادان" است و این یعنی تکریم شخصیت، هویت دادن و به رسمیت شناختن حقوق شهروندی هر نوسواد.

وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه، آغازی برای فرجام ریشه کنی بی سوادی و ترویج فرهنگ مطالعه در بین نوسوادان است، خاطرنشان کرد: مطالعه و کتابخوانی مانند جویباری است که هرلحظه تازه ها را در اختیار انسان قرار می دهد و کسانی می توانند ادعا کنند که حیات روزآمدی دارند که حداقل در یک شبانه روز، صفحاتی از یک کتاب را یا خطوط و یا جملاتی از یک کتاب را مطالعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، کتاب را محور توسعه کشور دانست و تاکید کرد: نگرانی امروز جامعه، حرکت به سمت فضای مجازی و کاهش سرانه مطالعه است. مهمترین هدف برای ایجاد علاقه در بین دانش آموزان برای خواندن کتاب، محتوای آن است که معلمان مطالعه گر و پژوهشگر می توانند در خلق آثار و محتوا ، به سرانه مطالعه کشور و جامعه کمک شایانی نمایند.

دستورانی از فرصت ‌های کم مطالعه درکشور‌ اظهار‌‌‌ نگرانی کرد و افزود: در گذشته سرانه مطالعه در کشور وضعیت بهتری داشت ولی متاسفانه نگرش جامعه به سمت و سوی فضای مجازی گسترش یافته که این امرموجب کم شدن سرانه مطالعه در کشور شده است.

وی بهترین دوره برای ترویج کتاب خوانی در کشور را دوره ابتدایی دانست و گفت: کم شدن تکالیف در راستای مهارت محوری بوده و دانش آموزان باید به دنبال تحقیق و پژوهش باشند. ایده پروری و بروز خلاقیت‌های نوین در میان دانش آموزان حاصل پژوهش و ذهن پرسش گر آنهاست و کم شدن تکالیف درسی دانش آموزان نیز در همین راستا بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار