دبستان روستای مَران در تنکابن 3 دانش‌آموز دارد

تنکابن (پانا) - دبستان امام علی النقی (ع) روستای مَران در شهرستان تنکابن با ۳ دانش آموز فعال است.

کد مطلب: ۸۹۴۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
دبستان روستای مَران در تنکابن 3 دانش‌آموز دارد

روستای مَران با جمعیت 200 نفر در 50 کیلومتری شهرستان تنکابن در غرب مازندران واقع است. دبستان امام علی‌النقی (ع) این روستا 3 دانش‌آموز و یک معلم دارد.

داوود تقی‌نیا معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران و علی‌رضا سعدی‌پور مدیر آموزش وپرورش شهرستان تنکابن از این دبستان بازدید کردند.

سعدی‌پور در حاشیه بازدید از این دبستان گفت: «در راستای اجرای سند تحول بنیادین و تحقق عدالت آموزشی در مناطق محروم، باید نگاه ویژه‌ای به این مناطق داشته باشیم و برای دانش‌آموزان مستعد روستایی شرایطی ایجاد نماییم تا بتوانند بدون کمترین دغدغه به تحصیل علم و دانش بپردازند.»

او افزود: «استعدادهای زیادی در روستاهای کشور نهفته است و وظیفه ما است تا با ایجاد محیط مناسب تحصیل از به هدر رفتن این استعدادها جلو گیری نماییم زیرا به تجربه ثابت شده از دل این مناطق افراد بزرگی برخاسته‌اند که منشاء تحولات در جهان شده‌اند.»

سعدی‌پور توجه به مناطق محروم برای اجرای کامل طرح انسداد مبادی بی‌سوادی را موثر دانست و ادامه داد: «یکی از راه‌هایی که به ما در ریشه‌کنی بی‌سوادی کمک شایانی می‌کند، ایجاد شرایط تحصیلی مناسب برای دانش‌آموزان در این مناطق است.»

روستاهای دیگری همچون سلج انبار با یک دانش‌آموز و یک معلم و روستای درجان و شهرستان با ۲ دانش آموز و یک معلم و روستای یوج با ۶ دانش آموز و یک معلم نیز در شهرستان تنکابن فعال هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار