مهارت آموزی رویکرد جدید آموزش و پرورش نوین است

مراغه (پانا)-معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: نظام آموزش و پرورش نوین و امروزی با توجه به سند تحول بنیادین ،با رویکرد مهارت آموزی دانش آموزان به فعالیت خود ادامه می دهد.

کد مطلب: ۸۹۳۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مهارت آموزی رویکرد جدید آموزش و پرورش نوین است

جلیل اسلامی عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از مقام آوران استانی و کشوری مسابقات فرهنگی و هنری آموزش و پرورش مراغه گفت: در نظام آموزشی سنتی به خواندن ،مرور و تمرین تاکید می شد ولی هم اکنون رویکرد نظام آموزشی نوین مهارت عقل ورزی ،مهرورزی و دست ورزی دانش آموزان می باشد.

وی پاسخ به نیاز های متنوع را وظیفه آموزش و پرورش دانست و افزود : برگزاری مسابقات و هر گونه فعالیت فرهنگی و هنری در این مجموعه ،پاسخ به نیاز های متنوع نسل جدید و رشد و شکوفایی دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه 80درصد دانش آموزان مراغه علاوه بر فعالیت های رسمی در مدارس ،در برنامه های فرهنگی و هنری شرکت می کنند ،اظهار کرد : همراهی خانواده ها در اجرای برنامه ها و فعالیت های مدارس نقش موثری در موفقیت دانش آموزان در تمامی عرصه ها دارد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت مراغه برنامه ریزی و هدفمند بودن در کارها را موجب شکوفایی استعداد ها و موفقیت دانش آموزان عنوان کرد و ادامه داد:استعداد های دانش آموزان در آینده شغلی ، تحصیلی و در تمامی عرصه به کار خواهد رفت.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: این مجموعه پیشتاز در برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و استعداد یابی نوجوانان است .

علی یزدانی افزود: توصیه مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ،شاداب سازی مدارس و مشارکت و همراهی دانش آموزان در برنامه های مدارس می باشد.

وی ادامه داد :دراین راستا در سالتحصیلی جاری 26هزار دانش آموز مراغه در مرحله منطقه ای مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کردند که از این تعداد 3هزار نفر به مرحله استانی اعزام و 220نفر رتبه استان را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: از این تعداد،دو گروه از دانش آموزان مراغه در رشته نمایش و رشته هنرهای دستی نیز به مرحله کشوری اعزام شدند.

گفتنی است در ادامه این مراسم از 70نفر از معلمان و 220نفر از دانش آموز مقام آور مسابقات پرسش مهر رییس جمهور و فرهنگی و هنری تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار