2019؛ سال تلاش برای بقای زبان‌های بومی

تهران (پانا) - مجمع عمومی سازمان ملل متحد، 2019 را سال بین‌المللی زبان‌های بومی نام نهاد. این اقدام در جهت بالا بردن آگاهی جهانی از خطراتی که زبان‌های بومی و اصلی را تهدید می‌کند و همچنین اهمیت این زبان‌ها برای تضمین توسعه پایدار، صلح و حکومت بر پایه صلح انجام شده است.

کد مطلب: ۸۸۷۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
2019؛ سال تلاش برای بقای زبان‌های بومی

به گزارش الجزیره، هدف از این ابتکار سازمان ملل متحد، کمک به تسهیل دسترسی به زبان‌های بومی و ترویج آنهاست که این مساله موجب تقویت ظرفیت بومیان و سازمان‌های بومی مردم‌نهاد و در نهایت بهبود قابل ملاحظه زندگی آنها خواهد شد.

این رویداد بین‌المللی در تاریخ 28 ژانویه در پاریس در سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) برگزار خواهد شد که در آن (اعضای) اداره‌های اقتصاد و امور اجتماعی دولت‌های عضو و اعضای کمیته برنامه‌ریزی فعالیت‌های سالانه زبان‌های بومی نیز در آن حضور دارند.

این مراسم که تحت عنوان «اهمیت زبان‌های بومی برای توسعه پایدار، ایجاد صلح و صلح اندیشی» برگزار می‌شود، شامل نمایندگان مردم بومی، جامعه مدنی، دانشگاه‌ها، سازمان‌های وابسته به سازمان ملل متحد و دیگران خواهد بود.

هدف اصلی از این رویداد، ارائه یک الگوی جهانی برای گفت و گوی سازنده است که در آن کارشناسان و سخنرانان عالی‌رتبه، الگوها و راهکارهای جدیدی برای حفظ، ارتقای و دسترسی دانش برای مردم بومی درنظر می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار