معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری

شهرری (پانا) - طی مراسمی از زحمات سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ری تقدیر شد و صفوی رئیس این اداره شد. 

کد مطلب: ۸۸۳۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری

مهرشاد کاظمی معاون امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ری گفت: پیشینه تاریخی ری با آثار کشف شده از قبل و بعد اسلام به 7 هزار سال پیش برمی گردد و این منطقه یکی از 4 شهر اولیه در جهان عنوان می شود؛ شهرری در طول زمان دوران پر فراز و نشیبی را طی کرده است چنانچه دلیل پیدایش استان تهران همین شهر بوده و این پیشینه به روایتی بعلت وجود امامزاده طاهر(ع) بر می شود که صفویان مدعی دفن جدشان در این بارگاه بودند.

معاون امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره بر اینکه رشد تهران در ری بوده است، افزود: طی مهاجرتی که مردم ری بعد از حمله مغول به خارج شهرری داشتند فرهنگ و ساخت و سازها توسعه یافت و بواسطه وجود امامزاده طاهر(ع) حصار پایتخت گسترش می‌یابد.

او گفت: مردم استان تهران تعلق خاطربیشتری به شهرری نسبت به سایر شهرستان‌ها دارند. لذا باید با همکاری ادارات و مسوولین شهری به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی تاکید داشته باشیم به همین سبب می توان پیگیری یک مرکز پژوهشی ری‌شناسی را قوی‌تری را داشته باشیم چون امور مبتنی بر پژوهش ثمره بهتری را در پی خواهد داشت.

کاظمی در پایان عنوان کرد: حسن صفوی یکی از مدیران یا تجربه استان است که دارای سوابق مختلفی در اداره فرهنگ و ارشاد استان و چند مورد ریاست‌های مختلف در شهرستان‌های تهران و کارنامه پرباری در ارشاد دارد؛ بنا به اهمیت این شهرستان سیاستگذاری را به نوعی دیگری نگاه کردیم ودر نتیجه برای انتصاب ایشان توجه بیشتری را لحاظ کردیم که امیدواریم دوره شکوفایی فرهنگ و هنر در دوره ریاست جدید این اداره رقم بخورد.

سیدحسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در این مراسم گفت: در مدت فعالیت خود در زمینه های مختلف ارشاد در حد توان تلاش داشتم تا به نوعی دغدغه های مسئله ساز را کاهش دهم و معتقدم تا روزی که انسان ظرفیت دارد باید کارو فعالیت مفید داشته باشد.

صفوی اضافه کرد: شهرستان ری با وجود امامزادگان و ابنیه تاریخی بعنوان یک قطب گردشگری فرهنگی شمرده می شود، این شهرستان بواسطه وسعت زیاد دارای بخش های مختلفی است لذا تلاش بیشتری در اداره درست امور را می طلبد.

او تاکید کرد: با کم‌کاری فرهنگی نمی‌توان اهداف را پیش ببریم، باید با همفکری و مساعدت انجمن‌ها، مطبوعات و کانون‌ها به یک هدف مشترک در عرصه فرهنگ و ارشاد برسیم تا بتوانیم از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها بهره لازم را ببریم پس تعامل و همکاری با بخشداران، شهرداری، سیاست‌های فرمانداری در کنار خانه مطبوعات بسیار حائز اهمیت است.

/خبرنگار: نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار