ماهانه دو هزار مورد دیالیز در کاشان انجام می شود

کاشان (پانا) - مدیر بیمارستان شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: ماهانه دو هزار جلسه دیالیز برای بیماران کلیوی در دو نوبت در مرکزهای دیالیز بیمارستانهای شهید دکتر بهشتی و اخوان انجام می شود که 135 بیمار را جهت انجام دیالیز تحت پوشش دارد.

کد مطلب: ۸۸۱۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ماهانه دو هزار مورد دیالیز در کاشان انجام می شود

سیدمحمدحسین مکی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مرکز دیالیز بیمارستان اخوان با 32 تخت و مرکز بیمارستان بهشتی با 4 تخت، تمامی بیماران کلیوی را تحت پوشش قرار می دهند.

وی افزود:در سال جاری 10 نفر از بیماران، پیوند کلیه شده اند که کلیه اقدام ها از انتخاب اهداکننده تا کارهای مقدماتی قبل از عمل جراحی و مراقبت های بعد از پیوند در این مجتمع انجام می‌شود و بیماران فقط برای عمل پیوند به تهران اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به هزینه های بالای درمان بیماران دیالیزی تاکید کرد: این گروه از بیماران، با استفاده از خدمات بیمه در این دو مرکز به صورت رایگان درمان می‌شوند.

وی تصریح کرد: در کاشان به ازای هر 4 نفر یک دستگاه وجود دارد که از استاندار کشوری بالاتر است در حالی که در ایران به ازای هر 5 نفر یک دستگاه دیالیز وجود دارد.

مدیر بیمارستان شهید دکتر بهشتی کاشان با تجلیل از خیران سلامت گفت: خرید دو دستگاه دیالیز به مبلغ 3 میلیارد ریال، اعزام سالانه 30 بیمار بصورت رایگان به مشهد با هزینه 300 میلیون ریال، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و تامین اقلام زندگی جهت بیماران کلیوی، از جمله فعالیت های نیکوکاران در این حوزه است.

مکی تصریح کرد: رعایت مسائل بهداشتی، چکاپ های سالانه، عدم مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک ها می تواند در کاهش این بیماری ها موثر واقع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار