در پاسخ به تذکر نعمتی

مطهری: اراده‌ای در صداوسیما برای تحقیر مجلس وجود دارد

تهران (پانا) - نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویکرد صداوسیما در قبال قوه مقننه از وجود اراده‌ای در این سازمان برای تحقیر خانه ملت خبرداد.

کد مطلب: ۸۷۹۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مطهری: اراده‌ای در صداوسیما برای تحقیر مجلس وجود دارد

بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در صحن علنی امروز (چهارشنبه) قوه مقننه با انتقاد از رویکرد صداوسیما در قبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: «بنده روز گذشته پس از برگزاری جلسه غیرعلنی درباره کلیپی که از نماینده سراوان منتشر شده بود، گزارشی را درباره این جلسه به خبرنگاران ارائه دادم. این در حالی است که صداوسیما متاسفانه به گونه‌ای مصاحبه بنده را پخش کرد که گویا تمام بحث ما حمایت از این نماینده بوده است.»

او ادامه داد: «این در حالی است که بنده در مصاحبه سه دقیقه‌ای خود گفتم که عبدالباسط درازهی، نماینده سراوان بابت ادبیاتی که به کار برده عذرخواهی کرده و وزیر اقتصاد نیز از نمایندگان و مجلس عذرخواهی کرد.»

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «صداوسیما کلیپ‌های متعددی را در محکومیت این نماینده پخش کرده است، تذکر بنده این است که چرا از مصاحبه سه دقیقه من یک جمله چندثانیه آن هم درباره عذرخواهی دژپسند پخش کرده است. این مسئله بر اساس اصل 25 قانون اساسی مصداق بارز سانسور است.»

او همچنین گفت: «بنده در این باره به دنبال آن بودم که با آقای علی عسکری، رئیس صداوسیما صحبتی داشته باشم ولی این اتفاق رخ نداد و درخواست بنده این است که به صداوسیما در این باره تذکر دهید.»

علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر نعمتی، اظهار کرد: «متاسفانه صداوسیما رویکرد خوبی نسبت به مجلس ندارد. اخیرا نیز صداوسیما مصاحبه‌ای را با مسعود پزشکیان داشت که پیش از شروع آن مجری برنامه 8 اتهام به مجلس زد که یکی از آن‌ها این بود که نمایندگان طرح استیضاح را کلید می‌زنند ولی پس از معامله این استیضاح را پس میگیرند.»

او با ابراز تاسف از اینکه هیچ فردی جواب اتهامات آن مجری صداوسیما را نداد، گفت: «گویا اراده‌ای از سوی صداوسیما برای تحقیر مجلس شورای اسلامی وجود دارد. وقتی نمایندگان امضاهای استیضاح را پس می‌گیرند صرفا به این دلیل است که از توضیحات وزیر قانع می‌شوند بنابراین نباید با این اظهارات ذهن مردم را خراب کنیم. لازم است صداوسیما رویکرد خود را اصلاح کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار