اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در ملک استیجاری مستقر است

کاشان ( پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه فرهنگی کاشان به عنوان مهد هنر و فرهنگ دارای میراث و هویتی پربار است و باید شاهد رویدادهایی در تراز این ظرفیت ها باشد.

کد مطلب: ۸۷۸۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در ملک استیجاری مستقر است

به گزارش پانا کاشان، سید جواد ساداتی نژاد در آیین بهره برداری از میدان و گذرهای فرهنگی کاشان اظهار کرد: منطقه کاشان مهد پرورش بیش از یک هزار نفر از مفاخر دینی و علمی است که ایران و حتی جهان مدیون برخی از آنها است و باید از نظر فرهنگی و هنری اتفاق های ویژه ای در این خطه رخ بدهد .
وی خواستار ارتقای جایگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و تفویض اختیارهای لازم شد و تصریح کرد: این اداره در ملک استیجاری مستقر است . کاشان فاقد مجمتع فرهنگی بوده و سالن در حال ساخت آن با 10 درصد پیشرفت فیزیکی به حال خود رها شده است.
وی افزود: رسانه های مکتوب در شهرستان کاشان از نظر ساختاری ضعیف هستند و همه درآمدهای حاصل از آگهی ها را روزنامه های مرکز استان اصفهان در اختیار گرفته اند .
فرماندار کاشان با اشاره به تپه های باستانی سیلک به عنوان نماد تمدن این منطقه گفت: هنر از این شهر و نقش سفالینه های آن برخاسته است و وجود فقیهان و عالمان دینی، علمی و ادبی کاشان مایه مباهات ایران در جهان است .
علی اکبر مرتضایی اظهار کرد: میدان فرهنگ و هنر کمال الملک کاشان که یادگاری از نقاش معروف کاشانی در دوره قاجار است، خود معرف پیشینه هنری و فرهنگی این دیار هنرمند و عالم پرور می باشد .
وی همچنین انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران را یادآورشد و افزود: بهره برداری از دومین گذر فرهنگ و هنر کشور در کاشان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیانگر ظرفیت ها و توانمندی های بالای فرهنگی هنری این منطقه است که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد .

به گزارش پانا، بهره برداری از میدان فرهنگ و هنر کمال الملک و گذرهای فرهنگی درب باغ و بابا ولی، دیدار از کتابخانه و مسجد آقا بزرگ، کتابخانه و موزه شیبانی، گشایش دو نمایشگاه تصویرگری، سخنرانی در همایش قدردانی از حامیان خانواده از جمله برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کاشان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار