خانواده مهم ترین همیار مدرسه

یزد (پانا) - مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش در نشست روسای ادارات آموزش و پرورش گفت : خانواده باید در امور تعلیم و تربیت دانش آموزان مشارکت داشته باشد.

کد مطلب: ۸۷۷۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
خانواده مهم ترین همیار مدرسه

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه والدین دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه باید به درک مشترک از سند تحول بنیادین نظام آموزشی برسند، گفت: در این سند نسبت به موضوع انجمن اولیا و مربیان تأکید بسیار شده است.

" نورعلی عباسپور " در این نشست افزود: خانواده، مهمترین شریک مدرسه است، باید در امور تعلیم و تربیت مشارکت داشته باشد.

وی بابیان اینکه خانواده‌ها هم در تعلیم و تربیت نقش اساسی دارند اظهار داشت: نباید نقش خانواده کم‌رنگ شود بلکه برای تفهیم مفاهیم اصلی سند تحول باید مهارت‌های لازم به خانواده‌ها آموزش داده شود.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: باید تلاش کنیم، دانش‌آموزان درست تربیت شوند و هر چه فاصله میان خانه و مدرسه بیشتر باشد، برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت راه طولانی را باید طی کنیم.

وی اضافه کرد: معتقدیم در مدارس فقط به مباحث آموزشی پرداخته می‌شود و اگر به مهارت‌های زندگی توجه نشود در این زمینه اولیا، مدیران و همه متصدیان تعلیم و تربیت باید خود را به انواع مهارت‌ها تجهیز کنند.

عباسپور ادامه داد: سند تحول بنیادین به ساحت های 6 گانه تربیتی دانش‌آموزان تأکید زیادی دارد و تربیت فقط یک محفوظات ذهنی نیست.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش بابیان اینکه مدیران برای کیفیت‌بخشی به فعالیت مدارس از والدین کمک بگیرند، گفت: اعضای انجمن اولیاء و مربیان در مدارس به‌عنوان رابط باید مطالبه گر خانواده‌ها و دانش‌آموزان در مسائل آموزشی و تربیتی باشند.

عباسپور افزود: مدرسه‌ای موفق است که انجمن اولیا و مربیان قوی‌ داشته باشد و مشارکت پررنگ و داوطلبانه خانواده و والدین دانش‌آموزان می‌تواند در اداره امور مدرسه بسیار مؤثر باشد.

گفتنی است در این نشست روسا، کارشناسان انجمن اولیائ و مربیان مناطق 14 گانه استان نیز نظرات و دیدگاههای خود را بیان نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار