معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خبر داد:

اجرای طرح ارتقای سلامت نوجوان در 72 مدرسه شبانه‌روزی آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان از اجرای طرح ارتقای سلامت نوجوانی در 72 مدرسه شبانه روزی دوره دوم متوسطه استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۶۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ارتقای سلامت نوجوان در 72 مدرسه شبانه‌روزی آذربایجان غربی

ولی حسینی با بیان اینکه دوران نوجوانی وبلوغ از مراحل مهم وسرنوشت ساز زندگی بوده که با تحولات سریع جسمی و روحی همراه می باشد؛ اظهار کرد: در همین راستا دفتر سلامت وتندرستی وزارت آموزش و پرورش با توجه به رسالتهای خود اقدام به اجرای طرح ارتقاء سلامت نوجوانی در کلیه مدرسه شبانه روزی دوره دوم متوسطه نظری در تمامی استانهای کشور نموده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با بیان اینکه بازه زمانی این برنامه از ابتدای آذر تا پایان اردیبهشت ماه می باشد؛ افزود: در سالتحصیلی جاری این طرح در 65 مدرسه شبانه روزی عادی و 7 مدرسه شبانه روزی نمونه استان اجرا می شود.

این مقام مسئول، هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقاء سلامت و بهداشت دوران بلوغ، افزایش آگاهی در خصوص سلامت دوران نوجوانی و تغییر نگرش و کسب مهارت در ارتقاء سلامت نوجوانی عنوان کرد.

حسینی خاطر نشان کرد: طرحهای بهداشتی همچون آهن یاری، تکمیل شناسنامه سلامت، معاینات ادواری و ارسال بسته بهداشتی و ملزومات به منظوربهره مندی دانش آموزان تحت پوشش در قالب این طرح اجرا می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان افزود: هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان جهت برگزاری دوره ضمن خدمت بهداشت بلوغ و نوجوانی وبژه مجریان برنامه شامل مدیران، مشاورین، معلمین مدارس مجری و کارشناسان سلامت در دستور کار قرار دارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار