کلات میزبان بزرگترین و مهمترین مسابقات کشتی با چوخه کشوری

کلات (پانا) - جلسه هم اندیشی و گزارش کار کمیته های برگزاری مسابقات کشتی با چوخه کشوری با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و سایر مسئولین ادارات ذیربط در محل دفتر فرمانداری برگزار شد

کد مطلب: ۸۷۶۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کلات میزبان بزرگترین و مهمترین مسابقات کشتی با چوخه کشوری

در این جلسه، ناصری فرماندار کلات بر مردمی برگزار شدن این مسابقات تاکید کرد و گفت: در هر زمینه ای نقشی فراتر از حمایتهای مردمی وجود ندارد.

این ورزش ریشه در خاک کلات و هزار مسجد دارد که در زمان هشت سال دفاع مقدس نیز برای این سرزمین رشادتها و دلاور مردی های بسیار انجام داده اند.

ناصری افزود: ورزش کشتی جزو مسابقات بومی محلی روستایی است و باید در روستا برگزار شود. همچنین ما باید در کنار برگزاری مسابقات، اهدافی همچون شناساندن آداب و رسوم، محصولات و فرهنگ و سنن این سرزمین را به سایر نقاط کشور بشناسانیم .

ناصری در ادامه افزود: وقتی اسم شهرستان مطرح می شود همه با هم با تمام توانمان پای کار بیاییم و در برگزاری مسابقات حساسیت لازم را بخرج دهیم چرا که ورزش کشتی در بین عموم از محبوبیت بالایی برخوردار است .

در ادامه پایسته، مدیر آموزش و پرورش کلات افزود: ما با تمام ظرفیتهایمان در اختیار جامعه ورزشی بخصوص کشتی با چوخه کشوری هستیم و تمام کمیته های مربوط با برنامه و آمادگی کامل برای یک اتفاق خوب در کلات آمادگی لازم را دارند.

پایسته گفت: همانطور که قبلا هم گفتیم میخواهیم با بازگرداندن کشتی چوخه به خاستگاه اصلی اش، یک پویایی و شادابی خاصی را در بین جوانان ایجاد و ورزش دانش آموزی را برای همیشه در مسابقات ماندگار کنیم.

وی بیان کرد: کشتی چوخه با خون و هویت مردم سرزمین زر نهان خطه کلات عجین شده است. پس انتظار می رود با مشارکت و حضوری پررنگ این ورزش را به سوی هویت های پهلوانی سوق دهیم.

و امیدواریم نام و پرچم کلات همچون همیشه در استان و کشور به خوبی بدرخشد.

در پایان جلسه حجت الاسلام صاحبی امام جمعه کلات برگزاری مسابقات را در این سطح حرکتی بسیار زیبا، خوب و فرهنگی دانست و افزود: ایجاد روحیه در بین مردم و جوانان یک حرکت شایسته و قابل تقدیر است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار