شهردار همدان پیگیر مشکلات اسکان مادر و دختر چادرنشین

همدان (پانا) - دوشنبه شب گذشته با انتشار فیلم اسکان یک مادر و دختر باردارش در چادری در مناطق حاشیه ای شهر همدان در فضای مجازی و تماس های مکرر شهروندان با سامانه 137برای به رسیدگی به این مشکل، شهردار همدان شخصاً به این موضوع رسیدگی کرد.

کد مطلب: ۸۷۴۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
شهردار همدان پیگیر مشکلات اسکان مادر و دختر چادرنشین

عباس صوفی، شهردار همدان و حمیدرضا الوند مدیرکل بهزیستی همدان در محل برپایی چادر این مادر و دختر حضور یافتند تا از نزدیک موضوع را بررسی و دستورات لازم را برای حل مشکلات صادر کنند.

*صوفی: اسکان به شرط ترک اعتیاد

شهردار همدان پس از بازدید از محل اسکان این مادر و دختر و بررسی شرایط، گفت: اسکان زنان کارتن خواب و بی سرپرست برعهده بهزیستی و اسکان کارتن خواب‌های مرد بر عهده شهرداری است.

صوفی بیان کرد: علیرغم وجود همه مشکلات، ساماندهی این افراد را به دلیل اینکه شهروند این شهر هستند وظیفه خود می‌دانم.

وی با اشاره به گزارش‌های تأیید شده مبنی بر اعتیاد مادر و مقاومتش برای اسکان در اقامتگاه‌های بهزیستی، تأکید کرد: در صورتی که این مادر اعتیاد خود را ترک کند شرایط اسکان وی و دخترش در مکانی مناسب فراهم می‌شود.

شهردار همدان ادامه داد: برای حمایت از آسایش افرادی که شب‌های خود را در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر به صبح می‌رسانند، آمادگی کامل داریم تا در سرپناهی گرم به آنها خدمات رسانی شود.

صوفی بیان کرد: افزون بر 13 هزار نفر شب، کارتن خواب از ابتدای امسال تاکنون در گرمخانه‌های متعلق به شهرداری همدان اسکان داده شده و خدمات لازم را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: شهرداری همدان به منظور ساماندهی متکدیان، کارتن خواب‌ها و افراد بی سرپرست، از ابتدای امسال تاکنون بیش از 85 متکدی را جمع آوری و پس از غربالگری به بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و مراجع قضایی معرفی کرده و یا به محل سکونتشان انتقال داده است.

*الوند: مادر معتاد از اسکان در بهزیستی ممانعت می‌کند

مدیرکل بهزیستی همدان نیز با بیان اینکه این مادر و دختر هر دو اعتیاد دارند و دختر باردار است، گفت: اورژانس اجتماعی چندین بار برای جمع آوری این افراد اقدام کرده، اما هر بار با مقاومت مادر و یا متواری شدن وی از محل مواجه شده است.

حمیدرضا الوند افزود: امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری همدان، بتوانیم مادر را در مراکز ترک اعتیاد نگهداری کنیم.

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: این دختر به دلیل بارداری، شرایط نگهداری در مراکز ترک اعتیاد را ندارد و در مرحله نخست باید در طول روز در مرکز دی.آی.سی و در طول شب در مرکز سرپناه شبانه نگهداری شود تا زمانی که فرزندش متولد و تصمیمات بعدی گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار