هدف از مانور زلزله، رشد آگاهی مردم وفرهنگ ایمنی در مدرسه است

همدان (پانا) - ریس سازمان دانش آموزی استان همدان گفت: رشد و آگاهی دانش آموزان در برابر زلزله باعث میشود هنگام بحران تلفات وخسارت ناشی از زلزله به حداقل برسد.

کد مطلب: ۸۷۴۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف از مانور زلزله، رشد آگاهی مردم وفرهنگ ایمنی در مدرسه است

رضا میرزایی در گفت و گو با خبرنگار پانا عنوان کرد: بیستمین مانور زلزله با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور، با همت سازمان دانش آموزی استان همدان و همکاری جمعیت هلال احمر، مدیریت بحران، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان آتشنشانی، شهرداری، نیروی انتظامی و پلیس راهور همزمان با سراسر کشور در مدرسه شهید مفتح شهر همدان برگزار شد.
وی افزود: این مراسم در مناطق و شهرستان های مختلف استان همدان برگزار شد که در هر منطقه یک مدرسه جهت اجرای مانور انتخاب شده و در شهرستان همدان نیز مدرسه شهید مفتح به عنوان مدرسه نمادین جهت اجرای مراسم انتخاب شد.
میرزایی از تلاش همه نهاد ها در 40 روز گذشته خبر داد و افزود: کارشناسان جمعیت هلال احمر و شهرداری در بازه زمانی چهل روزه به تدریج به تربیت جداگانه دانش آموزان مدرسه، دبیران، مردم محله پرداخته اند و در نهایت هفتم آذر ماه با حضور ارگان های مختلف ومردم محله و والدین دانش آموزان مانور برگزار شد که اجرای موفقی بود وتقریبا به همه اهداف سازمانی دست پیدا کردیم.
رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان اشاره کرد: آژیر زلزله در همه مدارس کشور راس ساعت ۱۰:۵ دقیقه به صدا در آمد و همه مدارس براساس توانایی و امکانات موجود مانور را اجرا کردند.
میرزایی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری مانور زلزله گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه ومدرسه است و رشد و آگاهی مردم در برابر زلزله به منظور جلوگیری از خسارت و تلفات بعد از زلزله است که انجام مانور باعث میشود حس کنجکاوی دانش آموز در کسب مهارت مقابله و امداد و نجات بیشتر شود همچنین علاوه بر آموزش خود بتواند آن را به دیگران به ویژه خانواده و آشنایان خود منتقل کند.
وی تصریح کرد: همچین ما باید در کنار دروس تخصصی به دانش آموز مهارت ها را هم آموزش دهیم تا بتوانیم جامعه ای پویا در هنگام بحران داشته باشیم و فاصله گرفتن از این ماموریت باعث خسارات جبران ناپذیری به جامعه میشود.
میرزایی اشاره کرد: سازمان دانش آموزی نیازمند همکاری همه رسانه ها در این زمینه و ایجاد کسب مهارت به دانش آموزان می باشد.
همچنین رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان پیشنهاد کرد: در راستای ترویج و همگانی شدن آموزش های مقابله با زلزله و امداد و نجات می توانیم هرسال چندین مانور در مدارس مختلف داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار