رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات: دریافت ایده برای ساخت سریال اینترنتی حرکتی بی‌سابقه در کشور است

تهران (پانا) - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات جشنواره «کودک آنلاین» را یک حرکت فرهنگی بی‌سابقه برای دریافت ایده باهدف ساخت سریال اینترنتی دانست.

کد مطلب: ۸۷۲۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
رییس مرکز روابط عمومی  وزارت ارتباطات: دریافت ایده برای ساخت سریال اینترنتی حرکتی بی‌سابقه در کشور است

نشست رسانه‌ای جشنواره «کودک آنلاین» امروز سه شنبه ۲۹ آبان ماه ۹۷ با حضور سید جمال هادیان، مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و دبیر جشنواره، در سالن اجتماعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. این جشنواره با هدف دستیابی به ایده‌های نو در فضای مجازی درزمینه تولید فیلم کوتاه و «وب سری (سریال اینترنتی)» برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

سید جمال هادیان طبایی زواره با اشاره به آغاز برگزاری این جشنواره از روز دوشنبه ۲۸ آبان‌ماه گفت: این جشنواره با هدف شناسایی استعدادها و ایده های برتر در حوزه تولید محتوای تصویری، ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استفاده بی‎رویه کودکان و نوجوانان از فضای به عنوان یکی از دغدغه های والدین، افزود: گاهی کودکان و نوجوانان بی مهابا از فضای مجازی استفاده می کنند و این موضوع به تهدیدی برای آنها تبدیل شده است بنابراین وزارت ارتباطات در تلاش است با استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای فراوان کشور از ایده های محتوا محور با موضوع کودکان و نوجوانان پر فضای مجازی حمایت کند.

حتی اگر ۱۰ ایده در فضای اینترنتی موفق شود دستاورد بزرگی برای ما محسوب می‌شود

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جشنواره با مشارکت نهادهایی مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان بهزیستی، شهرداری‌ها، تولیدکنندگان محتوا و کارآفرینان حوزه فضای مجازی و اپراتورهای تلفن همراه و عرضه کنندگان اینترنت برگزار می‌شود. همچنین بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوان و متخصصان این حوزه با ما همکاری می‌کنند.

این مقام وزارت ارتباطات درباره‌ استفاده از تجارب موفق «وب سری» در این کار بزرگ فرهنگی گفت: بعضی از تولیدکنندگان موفق وب سری در فضای حال حاضر کشور به عنوان مشاور، داور و معلم در کنار جشنواره حضور خواهند داشت.

وی افزود: این جشنواره برای کشف استعدادهای وب سری یعنی سریال‌های اینترنتی توجه دارد که در کشور بی‌نظیر است. پیش‌بینی می‌کنیم حدود هزار ایده به دست ما برسد که اگر از میان آنها ۱۰ ایده در فضای اینترنتی موفق باشد دستاورد بزرگی برای ما محسوب می‌شود. این جشنواره آماده دریافت ایده از همه اقشار است تا در صورت جذابیت و قابل استناد بودن به تولید برسد‌. رقم خوبی برای ساخت این ایده ها سرمایه گذاری می‌شود. همچنین وزارت ارتباطات امیدوار است پهنای باند مورد استفاده در کشور برای محتواهای ساخت خودمان مورد استفاده قرار گیرد.

به صنایع مجاور بعد از تولید ایده‌ها هم فکر کردیم

دبیر جشنواره «کودک آنلاین» درباره مارکتینگ و بازاریابی این تولیدات گفت: ما گروهی برای بازاریابی داریم که بازار را بررسی و آنالیز کرده‌اند و من بسیار به نتیجه کار خوشبین هستم. همچنین کارشناسانی از بخش‌های مختلف فیلمسازی، آموزش و پرورش و مارکتینگ فضای مجازی ایده‌ها را داوری می‌کنند. ما حتی به بخش محصولات جانبی ایده هم فکر کردیم و این ایده‌ها قابلیت تولید در صنایع مجاور را پیدا می‌کنند که با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی و خوداتکایی بسیار اهمیت دارد.

هادیان افزود: از دیشب که وب سایت جشنواره بازشده تا این لحظه 30 ایده به جشنواره ارسال شده و ما منتظر استقبال بالایی هستیم. نیمه اول اردیبهشت قبل از نمایشگاه کتاب تهران در یکی از پردیس های سینمایی نمایش عمومی خواهیم داشت.

گفتنی است جشنواره «کودک آنلاین» در دو بخش وب سری‌ها (سریال‌های اینترنتی) و فیلم کوتاه برگزار می‌شود. علاقمندان می توانند از تاریخ ۲۸ آبان تا ۲۷ آذر ماه از طریق سایت www.kudakonlinefest.ir در این جشنواره ثبت نام و آثار خود را ارسال کنند. آثار و ایده های راه یافته به بخش مسابقه در تاریخ ۲۵ دی ماه اعلام می شود. زمان نهایی برگزاری جشنواره بهار ۹۸ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار