معاون امور توسعه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان ری:

انجام غربالگری بینایی کودکان در شهرری

شهرری (پانا) - معاون امور توسعه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان ری از انجام غربالگری بینایی برای بیش از35 هزار کودک در شهرری خبرداد.

کد مطلب: ۸۷۰۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
انجام غربالگری بینایی کودکان در شهرری

داود خادم ضمن اعلام این خبر گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا 6 سال در سطح شهر و روستاهای شهرستان ری انجام می شود و تا کنون 682 کودک سه تا 6 سال مشکوک به تنبلی چشم شناسایی شدند.

وی انجام معاینات چشم برای کودکان را تا قبل از سن 5 سالگی ضروری و مهم دانست و یادآور شد: امسال تاکنون طرح غربالگری چشم در 153 پایگاه اجرا شده و لازم است که خانواده ها نیز به این مسئله به صورت جدی تری توجه کنند و قبل از بروز هر مشکلی کودکان خود را به پایگاه های مشخص شده برای معاینه ببرند.

خادم با بیان اینکه بی توجهی به تنبلی چشم در کودکان موجب نابینایی آنها می شود، اظهار داشت: تنبلی چشم یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و گاهی دوچشمی در کودکان است که در بسیاری موارد قابل پیشگیری است.

وی عنوان کرد: خانواده ها می توانند برای سنجش بینایی کودکان خود به پایگاه های سنجش پیش بینی شده واقع در مهدهای کودک، مرکزهای پیش دبستانی و خانه های بهداشت در شهرو روستاهای شهرستان ری مراجعه کنند.

/خبرنگار: شیدا مشهور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار